Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Harcsa Gyros - strandolás mellé egy prémium gasztro élmény

Ezzel megint magasra tette a lécet a berekfürdői gyrosos!

2022. március 16. - Csabi Konyhája
A múlt héten ünnepelte első születésnapját a berekfürdői Berek Gyros és a kísérőrendezvények egyik ékköve az I. Tüzestál Evőverseny volt. Örömmel mondtam igent a felkérésre, hogy én is erősítsem a háromtagú zsűrit Görbe Norbi főnökúr és az erősségért felelős Gabko Chili Gábor mellett. 

45ead939-55f5-4ddd-9f5b-ba218c25103b.jpeg

A Berek Gyrosról tavaly már írtam egy igencsak elismerő cikket és hát a hely különlegessége, hogy a rendkívül finom ízek és az egyedülálló összeállítások mellett egyedüli vendéglátó egységként üzemelnek a strand büfésorán a szezonon kívül is. A születésnapi esemény remek hangulatban lezajlott, én pedig a végén még kaptam egy hivatalos premier előtti kóstolót, a Berek Gyros étlapjának legújabb csodájával volt szerencsém közelebbről is megismerkednem, ami egy Harcsa Gyros! A harcsa gyros mint olyan nem újkeletű dolog, de azért annyira mégsem épült be a köztudatba. 

6f7f7ef1-573c-4852-ad5b-8a38928803b3.jpeg
Kezdjük a legfontosabb, központi elemmel, ami értelemszerűen a harcsa. Felkockázva, előzetesen bepácolva várja a beérkező rendelést és csak akkor, mindig frissen kerül kisütésre egy elég szép adagban. A tálalásnál még meghintik némi  Maldon sóval, mellé pedig egy friss, kevert saláta kerül eredeti görög olívaolajjal meglocsolva.  A gyros vonalon már megszokott kétféle házi szósz jár még hozzá, egy tzatziki jellegű és egy pikáns joghurtos. Egy darab citrom is helyet kap még a tálcán, amit érdemes a harcsa halomra facsarni, ezzel az egyszerű de nagyszerű lépéssel új szintre emelve az ízélményt. Végül de nem utolsósorban pedig a frissen lepirított, fűszeres görög pita teszi teljessé az összeállítást. 

2c888b2a-d8c5-4af7-b8ba-fe7517fd5e85.jpeg
Nincs mit szépíteni, ahogy az várható volt, ez is egy fantasztikusan jól sikerült kompozíció lett! Én amúgy nagyon szeretem a halat és ennyire finom, pikáns, ízre és állagra is tökéletes harcsához még szerintem nem volt szerencsém. A saláta egy könnyű, tökéletes kísérő hozzá, a pita pedig szintén csillagos ötös. A szószok közül szerintem a pikáns jobban passzol a halhoz, de ez nyilván mindenkinek ízlés dolga. Egyszerre könnyed, ám mégis becsapós ez a tál, hiszen elég rendesen eltelített, de egyáltalán nem húzott be mint egy nagy zsíros zabálás. Mindent összevetve tehát jár a pacsi a Berek Gyrosnak és én csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy tegyen vele egy próbát. Nem tudom, hogy máshol milyen a harcsa gyros, de az biztos hogy most ezzel az élménnyel igen magasra lett helyezve az a bizonyos léc. 
708776c7-9ada-44a9-8f5c-cf76408a2110.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr8817781368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása