Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Burger Mustra #191 - Bp BARbq Terrace, Budapest

A csillagos ötös BBQ találkozása a burgerezés élményével

2023. július 12. - Csabi Konyhája

Bő 6 évvel ezelőtt már volt szerencsém a Bp BARbq belvárosban található egyes számú egységéhez, amiről már akkoriban is szuperlatívuszokban nyilatkoztam. Azóta a Duna-parton, egész pontosan Pünkösdfürdő magasságában, a Római-part után is nyitottak már egy elég menő nyári helyet, illetve idén a legújabb, harmadik egységét is megnyitotta a Serényi Zsolt által vezetett brand a Hello Buda gasztro udvarban. A vízparti hellyel már régóta szemeztem, ráadásul elég sűrűn szoktam eltekerni mellette, illetve kis túlzással a szomszédban lakom, szóval több okból kifolyólag is úgy éreztem, igazán illene már meglátogatnom.

img_8144.jpg

Konkrét céllal érkeztem, azaz nem is lehetett kérdés, hogy burgerezni fogok, azt viszont még nem tudtam, hogy melyik is lesz a befutó, bár az előzetes étlap mustra alkalmával azért eléggé befutónak tűnt a MONSTER BURGER, ami már ránézésre és a leírás alapján is egy igen komoly összeállítás. Egész pontosan a következőkből áll össze: dupla marhahús, dupla sajt, marhaszegy, savanyú káposzta, hagyma, 3 paradicsom, friss saláta, bacon, pikán mayo és sajt, frissen sült buciban (4490.-)

dsc05228_1.JPG

dsc05229_1.JPG

Az asztalomhoz érkező monstrum igencsak tekintélyt parancsoló és igazából sokkal durvább képet mutatott, mint a hivatalos promó fotó. Egy gyors fotózás és némi ámuldozás után hozzá is fogtam, természetesen kézzel! Nyilván ezt nem lehet szépen enni, de itt ez nem is lényeg! A zsemle egészen kiváló darab, bár ebben az esetben nyilván nincs túl könnyű dolga. Az összeállítás leghangsúlyosabb eleme nyilvánvalóan a szegy, ami olyan szinten tökéletes, hogy arra nehéz szavakat találni. Omlik, szinte elolvad az ember szájában, miközben tökéletesen szaftos és füstös. Ez az a szint, ez az a minőség, amiért kisgyerekként tudok rajongani és lelkesedni. Muszáj kiemelnem a szószokat is, amik egész egyszerűen frenetikusak és a finom kis csípősség is nagyon tetszett. A felsőbb régióban kapott helyet két (!) húspogácsa is ráolvasztott sajttal, ez így azért durván fog hangzani, de egy kicsit háttérbe szorulnak a szegy kánaán mellett, de egyébként rendben voltak. Nagyon jól működött a savanyú káposzta, ami kiválóan törte meg a húsok egyeduralmát. Mondjuk eleve nagyon éhesen érkeztem, meg amúgy se vagyok könnyen legyőzhető, de egy kicsit én magam is meglepődtem, hogy milyen könnyen és gyorsan lecsúszott ez a burger, ami után nyilván nem véletlenül, de tényleg mind a 10 ujjamat megnyaltam. Egyszerűen BRAVÓ, nem találom a szavakat, ezt így kell csinálni kérem szépen!

Viszont nem mehetek el egy negatívum mellett, ami már csak azért is különösen fájó és bántó, hiszen ha valahol ennyire csillagos ötös, elsőosztályú az étel, akkor azért szerintem egy ehhez passzoló itallap dukál. Egész konkrétan a sörválasztékra gondolok, jelenleg van 3 opció, nem szívesen minősíteném, de nálam ez az inkább "nem iszom sört" kategória. Legalább egy komolyabb kraft sört szerintem jó lenne tartani, ha nem is csapon, de mondjuk dobozos formátumban. Nem hiszem el, hogy ne lenne rá kereslet. Ettől eltekintve viszont egy giga-mega gasztronómiai katarzisban volt részem és hát ezek után egészen biztos, hogy az étlap többi ínycsiklandozó fogásáért is vissza fogok térni még a szezonban! Addig is, aki szereti vagy ismerkedne a BBQ stílussal, annak keresve se tudnék jobb alternatívát ajánlani, hiszen mesés környezetben csúcsminőségű ételekkel és ahhoz képest abszolút korrekt árakkal vár mindenkit a Bp BARbq Terrace.

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3618161448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása