Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Egy igazán őszies, sűrű leves

Sütőtök, cékla, répa, kolbász és szalonna is gazdagítja az ütős ízvilágot

2023. november 06. - Csabi Konyhája

Az utóbbi időben többször is megmutatta igazi arcát az ősz, így aztán én is arra gondoltam, hogy egy jó gazdag, sűrű leves elkészítésével hangolódom minderre. Két nagy kedvencemet, a sütőtököt és a céklát állítottam a középpontba, így aztán túl nagy kockázatot nem is vállaltam a végeredményt illetően.

dsc05512_1.JPG

HOZZÁVALÓK (4 adag)

400g kanadai sütőtök
400g cékla
400g sárgarépa
480g vöröshagyma
240g szárazkolbász
240g füstölt főtt szalonna
2ek zsír
0.8l víz (vagy alaplé)
17g fokhagyma
30g sushi gyömbér
1-1tk őrölt fekete bors, római kömény, füstölt paprika, kakukkfű, só

Egy evőkanálnyi olvasztott zsíron üvegesre pirítottam a felkockázott vöröshagymát (10 perc), amit közben csak sóztam, majd előbb a felkockázott répát és céklát dobtam csak rá és felöntöttem vízzel (vagy alaplével) és az összes fűszert hozzáadtam. A forrást követően fedő alatt 20 percig rotyogtattam, időnként megkeverve és végül a felkockázott sütőtök is csatlakozott az alaphoz és egy újabb 20 perces rotyogtatás következett. Az utolsó 10 percben adtam hozzá a kisebb darabokra vágott gyömbért és a reszelt fokhagymát és az előzetesen kicsit lepirított felkockázott szalonna és kolbász duóját.

dsc05511_1.JPG

A nagy művelet közben most el is felejtettem állapotfotókat csinálni, így csak a már kész mű lett megörökítve. Mesésen illatozó, igazi jó sűrű leves született, ami kenyérrel fogyasztva akár önmagában is megállja a helyét, esetleg utána még némi desszerttel lehet feltenni az i-re a pontot. Az ízvilág kellemesen pikáns és magával ragadó, pont nagyon jól tud esni egy szeles/esős nap közben/végén.

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3218251805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása