Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Tejszínes-sajtos csirke

Szárított paradicsom és jalapeno teszi különlegessé

2023. augusztus 22. - Csabi Konyhája

A tejszínes-sajtos csirke egy gyorsan elkészíthető finomság, amit most két extra hozzávalóval és füstölt paprikával emeltem egy teljesen új szintre, a végeredmény pedig egy igazán izgalmas, rendkívül szaftos és krémes tésztaétel lett. dsc05301.JPG

HOZZÁVALÓK (4 adag)

500g csirkemell filé
17g fokhagyma
1ek kókuszolaj
150g szárított paradicsom
50g savanyított jalapeno
200g gouda sajt
200ml tejszín (10%)
500g penne száraztészta
2tk só
1-1tk őrölt bors, füstölt pirospaprika
friss petrezselyem

Első lépésként az általam már több receptnél alkalmazott jól bevált módszer szerint magas hőfokon, 1ek kókuszolajon lepirítottam 500g felkockázott csirkemellet (7 perc), amit csupán a művelet végén végén sóztam és borsoztam. Ezután 17g reszelt fokhagymával még további egy percig pirítottam, kavargattam, majd a kisebb kockákra darabolt szárított paradicsom (150g) és savanyított jalapeno (50g) is csatlakozott az alaphoz és meghintettem 1tk füstölt paprikával is. A szárított paradicsom olajos levéből is adtam hozzá két evőkanállal és időnként megkeverve 5 percig hőkezeltem. Ekkor felöntöttem 200ml tejszínnel (10%) és hozzáadtam a 200g reszelt sajtot is, ami nálam most gouda volt, de ez persze abszolút ízlés kérdése. Addig rotyogtattam, kevergettem, amíg a sajt el nem olvadt, majd hozzáborítottam a közben megfőtt tésztát is és alaposan átkevertem. Hozzáöntöttem egy decit a tészta főzővizéből is, csak hogy biztosan jó szaftos és krémes legyen a végeredmény.

dsc05300.JPG

dsc05303.JPG

Tálalásnál némi apróra vágott friss petrezselyemmel fejeltem meg ezt a mesésen illatozó tésztaételt. Egy rendkívül szaftos, krémes finomság született, aminek ízvilágában egészen izgalmas párost alkot a szárított paradicsom és a savanyított jalapeno, miközben a füstölt paprika ad az egésznek egy jó kis extra dögösséget.

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr9418192333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása