Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Füstölt sajtos muffin

A pihe-puha tésztát jalapeno is gazdagítja

2023. július 06. - Csabi Konyhája

Már a múltkori, rendkívül jól sikerült jalapeno-sajtkrémleves készítése közben megszületett az ötlet, hogy az egészet egy muffin receptté alakítom és már előre izgultam, hogy hogyan is fog összeállni majd a kész mű és milyen is lesz a végeredmény. Azt viszont már most előre elárulom, hogy sikerült megalkotnom az abszolút győztest sós muffin kategóriában.

dsc05214_1.JPG

Ugye van nekem egy elég jól bevált alap muffin receptem, de ezúttal tudtam, hogy el kell majd valamelyest térnem tőle és az igazat megvallva még a készítés pillanatában is rögtönöztem egy-két dolgot. Egy nagyobb tálban alaposan összekevertem a száraz alapanyagokat: 200g liszt, 1-1tk só és cukor, egy csapott teáskanál őrölt feketebors, 10g sütőpor és 150g reszelt füstölt sajt. Egy másik tálban pedig felvertem 2 tojást (M) és egyneműre kevertem 100g napraforgóolajjal, majd 200g tejföllel (20%) és 200g tejszínnel (20%). 50g kisebb kockákra vágott savanyított jalapeno is ehhez a keverékhez került, amivel kapcsolatban most is ki kell emelnem, hogy a Sárréti Chilifarm egészen kiváló termékét használtam. A két tál tartalmát végül egyesítettem és egy alapos átkeverést követően a muffinformákba kanalaztam. A szakanyag mennyisége eléggé határeset lett, mert hát teljesen színig lett minden egyes forma. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam (légkeveréses funkcióval) és 20 perc alatt készre sütöttem.

dsc05210.JPG

dsc05211.JPG

Először is mesélnem kell egy kicsit az illatfelhőről, ami a sütés közben kialakult. Valami egészen elképesztő és ínycsiklandozó! Aztán ahogy kivettem a sütőből, de már közben is figyeltem, hogy gyönyörűen megnőttek és meg is tartották a formájukat a muffinok. A sütőből kivéve még 10 percig hagytam a formában, majd rácsra kiszedve vártam meg, hogy kihűljenek. Persze ezt nem bírtam ki és egyet nagy nehezen kibontottam a papírkosárból (a kihűlés után ez sokkal jobban megy amúgy) és muszáj volt megkóstolnom. A pihe-puha állagra tényleg nem találok már szavakat, amúgy szeretném, ha ilyen párnám lenne, imádnám! Az ízvilág pedig megint csak csillagos ötös, a füstölt sajt nagyon jó választás volt ehhez a recepthez és hát a fel-felbukkanó jalapeno darabkák is egészen új dimenziókba repítik az ízvilágot. Nyilván egy picit féltem azért előzetesen, hogy a jó ötlet vajon milyen lesz a valóságban, de azt kell, hogy mondjam, ez bizony egy egészen parádés sós muffin lett, amit biztos elő fogok majd még venni a jövőben én is.

dsc05216.JPG

dsc05219.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr5718160668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása