Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Burger Mustra #9

2014. július 03. - Csabi Konyhája
Ez alkalommal valahogy úgy jött ki a lépés, hogy kivétel nélkül fapados burgerek szerepelnek az összeállításban, a minőségben nagy ingadozásokat nem tapasztaltam, de az élményeket tekintve mégis óriási különbségek voltak. Sárospatak és Békéscsaba is 2-2 versenyzővel szerepel az összeállításban.


Dupla sajtburger @ Grill - Gödör, Sárospatak 


Egy sárospataki wellness-túra-kikapcsolódás alkalmával a megérkezés után nem sokkal az első séta során sikerült ebbe az igencsak szimpatikus kiülős helybe belebotlani a vár szomszédságában. A grill lap mindenképpen pozitív előjelnek bizonyult és mivel romra nem akartam enni magam, úgy gondoltam, hogy bepróbálkozok egy jó kis hambival. Azért nem bíztam a véletlenre és az alap (475.-) helyett egy dupla sajtosat (800.-) kértem. Mivel leírás nem volt hozzá, így izgatottan vártam a végeredményt. Ránézésre egész jópofa volt a burger, de legalábbis ilyen komoly sajttal még nem nagyon találkoztam korábban. Enyhén meg volt pirítva a mozzarella, ami állagban és ízben is vitte a prímet. A két kis vékony hússzelet hozta a strandos hangulatot, viszont áldottam az eszemet, hogy duplát kértem. Igazi klasszikus fagyós husi volt. Sajna a zsemle a gyengébb, nagyáruházi előrecsomagolt fajtából való volt és az ilyenkor szokásos zöldségek kaptak még benne helyet, ketchuppal és majonézzel megspékelve az egészet. Azért ennél valamivel komolyabbra számítottam, viszont a sajt megmentette az egészet.


 
Csülkös burger @ Sárospatak

A következő napon, szintén a vár mellett találtunk rá egy nagyon jó kis ajándékboltra, aminek a borválasztékát a szomszédos egységben lehetett rendkívül baráti áron kóstolni. Nos, egy ilyen kiadós kóstolás után született meg a döntés, hogy azért jó lenne néhány falatot harapni is, és ha már így alakult, akkor gyorsan be is kértem egy hamburgert, a táblán külön is hirdetett csülkös fajtából. Kisvártatva pedig el is készült a mű. Nos igen, azért túl nagy csodára itt se számítottam, főleg nem 490 forintért, de éhségcsillapítónak jó volt. Egészen érdekes, hogy kissé ki lett vájva a zsemle alja a csülöknek, amivel egyébként nem volt baj, de valahogy hiányzott az egészből a húspogácsa. Ha az is lett volna benne, akkor még akár egész ütős kis kombó is születhetett volna belőle. Viszont maga a hely, a rendkívül kedves kiszolgálás és a finom borok nem engedték, hogy összességében bármiféle negatív érzésekkel távozzak az asztaltól.
 


Bacon Burger @ Csaba Burger, Békéscsaba 

Néhány hete nyílt Békéscsaba főutcáján ez az új burgeres a már lényegében ikonikusnak számító halbolt helyén, és egy baráti sörözés után úgy döntöttünk, hogy leteszteljük az ügyet. Elég pofás a hely kialakítása és a választék is igen gazdag, a rendkívül jó elhelyezkedésnek (és az újdonság varázsának is) köszönhetően pedig folyamatosan kígyózó sorok állnak előtte. Nem kell ahhoz szakértőnek lenni, hogy rögtön elég komoly áthallásokra legyen figyelmes az ember a legendás Speed kínálatával... Rövid töprengés után egy bacon burger mellett döntöttem. A várakozás közben figyeltük az előkészületeket, amik nem azt sugallták, hogy életünk gasztronómiai élménye vár ránk, ami a kézhezvétel pillanatában megerősítést is nyert, az első falatok után pedig hatványozottan is igazolva lett. Nem volt ez rossz, de igazán jónak sem nevezhető. A zsemle mikrózott, a hús előre lesütött. A grillezett sajtot nem nagyon véltem felfedezni és a reszelt füstölt sajt ízvilága sem volt éppen erőteljesnek, de inkább semlegesnek mondható. 690-ért ettem már jobbat is, elég csak a korábban már magasztalt gyulai Hambi bárra vagy a kultikus Speedre gondolni. Előzetes vélemények alapján mondjuk én tényleg valami szörnyűségre számítottam, de ez így simán az egynek elmegy kategória.


 
United burger @ Lila akác büfé, Békéscsaba

Egy ideje már szemeztem ezzel a rendőrség mellett található lakókocsival, ami a nyitva tartásából adódóan kifejezetten az éjszakai mulatozásból arra járókra alapoz. Egy jól sikerült szombat este alkalmával mi is útba ejtettük a kocsit, és ugyan egy ilyen helytől már alapjáraton se vár óriási gasztronómiai csodát az ember, azért kíváncsi voltam, vajon mit tudhat a Lila akác. A kínálatot szemrevételezve, jó szokás szerint biztosra mentem és egy duplahúsos verzió (790.-) mellett döntöttem, ami még az ilyenkor szokásos zöldségeken kívül gombát is tartalmazott, valamint sajtot és a ketchup-mustár-majonéz triót. Ahogy azt már előre jól tudtam, semmilyen extra élménnyel nem gazdagodtam. Kategóriájában jól teljesített, tisztes iparosmunka. Ennyi. Viszont a hot dog lényegében párját ritkítja, igen komoly pozitív meglepetés volt!
 

Ez most így sikerült, de ígérem, a következő alkalommal ismét egy olyan összeállítással fogok jelentkezni, amiben régi kiszemelteket, nívós helyeket fogok letesztelni! ;)
Burger Mustra #1 [Magic Burger, Retro Amerika Étterem (Pécs), ...]
Burger Mustra #2 [Zöld Pardon, Kaja.hu, ...]
Burger Mustra #3 [Bodega, Burger House, Belfrit, ...]
Burger Mustra #4 [W35, Kandalló, Bajor Söröző] 
Burger Mustra #5 [Pig37, Burger House, Attaboy!, Roni]
Burger Mustra #6 [Véndiófa, Rendelő, Hamburger Bár, Speed] 
Burger Mustra #7 [Bubba's Water Grill, Fanni Büfé, Monkey's Cafe & Bar, Kandalló Kézműves Pub] 
Burger Mustra #8 [Kertem, BRGR, Nautilus Hajósbár]

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr938577248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása