Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Korhelyleves

2016. január 14. - Csabi Konyhája

Nagy káposzta rajongó vagyok, és a legutóbbi nagy sikerű currys székelykáposzta után nem állhattam le, így pont kapóra jött az újévi korhelyleves hagyománya, így aztán én is elkészítettem az én kis verziómat.

Kezdésként felolvasztottam két evőkanálnyi kolbászzsírt, amin 10 perc alatt üvegesre pároltam egy nagy fej (33dkg) apróra vágott vöröshagymát. A művelet vége felé meghintettem 2tk őrölt édes pirospaprikával, 1tk őrölt köménnyel, reszeltem hozzá 3 gerezd fokhagymát és még őröltem némi tarkaborsot is az egészhez és még 1-2 percig együtt pirítottam ezt a keveretet. Ezután jöhetett az előzetesen kicsit összevágott 60dkg savanyú káposzta, amit én szokás szerint most sem mostam át előtte. Felöntöttem két liter vízzel és dobtam bele 4 babérlevelet.


A forrást követően csökkentettem a hőfokot, de csak annyira hogy még azért rotyogjon a leves, újraborsoztam és fedő alatt 20 percen keresztül rotyogtattam még, időnként megkeverve. Jöhetett a kb. egy centis kockára vágott füstölt főtt császárszalonna (75dkg), amihez 10 perccel később hozzáadtam a felkarikázott igazi, csípős házikolbászt is, amiből sajna nekem már csak 10dkg maradt készleten, de ezt az adagot simán lehet duplázni. További 20 percig főztem még a levest, majd jöhetett a habarás, amihez én 2ek lisztet kevertem el 2dl tejföllel, majd egy merőkanálnyi levessel simára kevertem, beleöntöttem a levesbe folyamatos keverés mellett, megszórtam egy teáskanálnyi kaporral és rottyantottam még egyet az egészen.


Tálalásnál bőségesen adagoltam hozzá még tejfölt és friss kenyérrel pedig egy igazán laktató fogás tud lenni akár önmagában is. Az ízek nagyon szépen összeálltak és kellemesen csípős lett az egész, ami ilyenkor a nagy hidegben különösen jól tud esni egy forró levesnél. (5 adag)


A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr38576878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása