Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Szüreti pecsenye

Sertéspörkölt egy kis csavarral.

2017. november 02. - Csabi Konyhája

Egy ingyenes újság recept rovatában figyeltem fel erre az ételre, ami már első olvasatra is nagyon megtetszett és néhány változtatással elkészítettem a saját kis verziómat, az elkészült mű pedig hozta az előzetesen remélt egyszerű de mégis nagyszerű végeredményt. Igazság szerint egy alap sertéspörköltről van szó jelen esetben, egy olyan fordulattal megspékelve, hogy a savanyúság nem mellé kerül felszolgálásra, hanem egybefőzve! :P

dsc03992.JPG

Kezdésként egy teáskanálnyi sült zsírt felolvasztottam, majd zsírjára pirítottam 15dkg felkockázott füstölt szalonnát, ebben a szalonnás zsírban pedig megfonnyasztottam 32dkg apróra kockázott vöröshagymát, amit sóztam, borsoztam, majd 10 perc elteltével jött két gerezd reszelt fokhagyma és 1tk őrölt kömény, 1-2 perccel később pedig 1tk őrölt édes pirospaprikával koronáztam meg ezt az alapot. Ezután jöhetett a felkockázott sertéscomb (84dkg), némi kevergetés-kavargatást követően sóztam, borsoztam és időnként megkeverve további 50 percig rotyogtattam csökkentett hőfokon. (Nyilván ez az idő különböző húsok esetén változhat.) Amennyiben szükséges, némi vizet is lehet önteni alá.

Közben puhára főztem 1kg krumplit is, én héjastul szoktam főzni, mert utána sokkal könnyebb pucolni, meg szerintem az íze is jobb így. A fent jelzett 50 perc leteltével 4 darab apróra kockázott almapaprikát küldtem a lábasba saját levével együtt (1dl). Nagy almapaprika rajongó vagyok, de eddig még valahogy sosem jutott eszembe, hogy belefőzzem a pörköltbe, haha. További 20 percig rotyogtattam még a pörköltet miközben egészen elképesztő illatfelhő alakult ki a konyhában. Ahogy azt már a bevezetőben is írtam, igencsak jól sikerült a főzet, az almapaprika megadta azt a bizonyos pluszt, amire előzetesen számítottam és némi kenyér társaságában bizony egy igencsak laktató tud lenni egy tányér ebből az ételből. (5 adag)

dsc03993.JPG

dsc03996.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3813120284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása