Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Tonhalas pite

2018. augusztus 27. - Csabi Konyhája

Régen csináltam már pitét és legalább ugyanilyen régóta tervezem már, hogy a jelen cikk alapjául szolgáló tonhalas őrületet készítsek, így aztán elérkezett az idő, hogy az elgondolást tettek is kövessék! Mondjuk a legnagyobb nyári kánikula idején kicsit megkérdőjelezhető volt a sütő begyújtásának létjogosultsága, azért a végeredmény végülis kárpótolt a lakásban kialakult extra hőfokért. dsc05597.JPG

Mivel egy jó ideje a szekrény mélyén pihent egy jókora másfél kilós tonhal konzerv, így én most csak abból lapátoltam ki 50 dkg-nyit, amit szűrőben jól kinyomkodtam és lecsepegtettem. Bátrabbak több kis konzervvel is próbálkozhatnak, vagy akár felezhetik is a receptben megadott mennyiségeket, mivel előre szólok, hogy a végül összeállt matériát én is két körben tudtam csak kisütni piteformában.
Egy nagy tálba borítottam a tonhalat, amihez 25dkg kockázott bacont, két apróra kockázott kápia paprikát, 3 szál felkarikázott újhagymát, 1 fej apróra kockázott lilahagymát, egy csokor apróra vágott friss petrezselymet, 3/4 bögrényi lisztet (3dl-es bögrét használtam) és 20dkg reszelt trappista sajtot adtam, majd jó alaposan összekevertem kézzel. A sajt persze ízlés szerint variálható, vagy esetlegesen akár többféle sajtot is lehet használni. Egy másik tálban pedig a következőket kevertem össze: 5 tojás, 2.5 dl tej, egy két decis poharas natúr joghurt, 1ek mustár, só és bors. A két tál tartalmát végül összekevertem, majd egy előzetesen olívaolajjal kikent piteformába öntöttem. Persze lehet sima tepsit is használni, ez megint csak ízlés dolga.

Innentől pedig már csak az előmelegített sütőbe kell tolni és várni, hogy kicsit megemelkedjen a piténk, illetve szép aranybarnára süljön. Érdemes alacsonyabb hőfokon végezni a sütést, nekem az első kör nem is sikerült annyira tökéletesre, 40 perc alatt már pirosról kezdett inkább barnára váltani a tető. Második körben viszont 50 perc alatt gyönyörű szép pirosra sült és jobban meg is emelkedett az egész. Ugyanakkor állagra nagy különbség nem volt. Én azt hittem, hogy ennél egy szilárdabb formát fog végül felvenni a pite, de azért így se volt rossz egyáltalán. Sőt! A zöldségek nagyon jól megpuhultak, a bacon végig komolyan ott dolgozik az ízvilágban és a sajtot is kiérezni minden falatnál, miközben természetesen a tonhal uralmától harsog az ízvilág. Nehéz igazságot tenni, de talán hidegen még finomabbnak mondanám ezt a különleges kis pitét. (5 adag)

dsc05602.JPG

dsc05604.JPG

dsc05605.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr9314204823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása