Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Chilis-citromos csirke

Kedvünk szerint sűríthető, rendkívül laktató leves

2021. augusztus 19. - Csabi Konyhája

Évente egyszer a nagy nyári melegben tuti hogy elkap a klímás/huzatos megfázás és ilyenkor jól tud esni egy melengető, csípős leveske, még ha kint tombol is a kánikula. Ezen az elven elindulva alkottam meg ezt a nem mindennapi ételt, amihez ezt a receptet vettem alapul, de végül egy erőteljesen eltérő végeredmény született.

dsc03779_1.JPG

Kezdésként a nálam már bevett szokásnak számító módon magas hőfokon lepirítottam 50dkg kockázott csirkemellet kevés olajon (6 perc), közben sóztam, majd a végén borsoztam, végül kiszedtem egy tányérba és félretettem. Ezután 250g apróra kockázott lila hagyma hőkezelése következett némi olajon. Sóztam, borsoztam, majd öt perc elteltével 25g felkarikázott fokhagyma is csatlakozott a serpenyő tartalmához, egy perccel később pedig 130g karikázott újhagymával vált teljessé a hagyma szekció. Ekkor egy teáskanálnyi koriander magot is szórtam még hozzá, két perccel később pedig felöntöttem egy liter zöldség alaplével. A forrást követően 4ek rizst is adtam hozzá, 1tk őrölt gyömbérrel és 4 késhegynyi őrölt habaneróval is megszórtam még ezt az egyre bámulatosabban alakuló levest. Nyilván a csípősség beállítása egyéni ízlés dolga.

dsc03773_1.JPG

dsc03777_1.JPG

10 percnyi rotyogtatást követően jöhetett az előzetesen lepirított csirke és 2-2tk szárított kapor és tárkony. Közben alaposan kikevertem 3 tojássárgáját egy citrom levével és 2 csapott evőkanálnyi keményítővel, majd hőkiegyenlítést követően belekevertem a levesbe. Igazából a recept első olvasásakor is kissé furcsálltam ezt a keményítő mennyiséget, lehet hogy a kedves szerző teáskanálnyit akart írni, mert ez így iszonyatosan behúzta a levest és inkább egy főzelékszerűség lett belőle az összeforralás után. Ettől függetlenül az ízvilágot baromira sikerült eltalálnom, ahogy a csípősségi faktort is, így végül maximális elégedettséggel falatoztam ezt a kissé furcsa állagúra sikerült csípős-savanykás finomságot. Másnapra nyilván még jobban besűrűsödött az egész és igazából egy brutál szaftos csirkés-rizses egytálétel lett belőle. Mondjuk engem ez nem zavart, előszeretettel szoktam ehhez hasonló módon játszadozni az állagokkal. (3-4 adag)

dsc03780.JPG

dsc03782_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1516660962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása