Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Tex-Mex Lasagne

Tortilla lapokból és fűszeres-babos darált húsos alappal

2023. augusztus 29. - Csabi Konyhája

Nagy kedvencem a tex-mex konyha, én magam is gyakran szoktam/szeretek alkotni ebben a műfajban, most pedig arra gondoltam, hogy egy másik nagy kedvencemet készítem el ebben a stílusban. A végeredmény egy nagyon ütős ízvilágú újragondolás lett, amit a lasagne és a tex-mex rajongóknak is egyaránt csak ajánlani tudok!

dsc05321.JPG

HOZZÁVALÓK (4 adag)

1ek zsír
350g lilahagyma
600g darált sertéshús
20g fokhagyma
1-1tk őrölt kurkuma, fahéj, feketebors
2-2tk só, őrölt római kömény, füstölt paprika
1/2 tk szárított, őrölt habanero
400g darabolt paradicsom (konzerv)
400g vörösbab (konzerv)
320g kápia paprika
500g nagylyukú (vag ytetszés szerinti) sajt
7db tortilla lap (25cm)

Elsőként a húsos alapot készítettem el, amihez egy evőkanálnyi sült zsíron üvegesre pirítottam a kockázott lilahagymát (7 perc), amit előbb csak sóztam, majd a végén egy teáskanálnyi őrölt feketeborssal is meghintettem. Hozzáadtam a sertés darált húst is, amit addig pirítottam, kavargattam, amíg mindenhol egyenletes színt nem kapott (5 perc). Ekkor egy komolyabb fűszerezés következett: 1-1tk őrölt római kömény, kurkuma, koriander, fahéj, füstölt paprika és fél teáskanálnyi szárított habanero. 20g reszelt fokhagyma is csatlakozott a fűszeres alaphoz és egy alapos átforgatást követően a kockázott kápia paprika és egy konzervnyi darabolt paradicsom is az alapot gazdagította. Fedő alatt, időnként megkeverve 10 percig rotyogtattam és egy újrafűszerezést követően (1-1tk só, római kömény, füstölt paprika) egy konzervnyi vörösbabot is hozzáadtam és további 5 percig rotyogtattam.

Egy tepsit (36x23cm) alaposan kizsíroztam és belefektettem két tortilla lapot úgy hogy egyet negyedekre vágva a sarkokba helyeztem, egyet pedig félbevágva a tepsi 2 hosszabik oldalához illesztettem. Nekem maradt két kisebb lyuk, ezt egy harmadik tortilla lapból pótoltam. A húsos ragu felét elegyengettem, majd az 500g reszelt sajt harmadát is egyenletesen eloszlattam. Ismét jött egy réteg tortilla lap, húsos ragu és sajtos réteg, majd megint tortilla lapok és végül a maradék sajt. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam (légkeveréses funkciót használva) és 30 perc alatt készre sütöttem, majd negyed órát vártam még a felszeleteléssel.

dsc05322.JPG

A végeredmény hozta az előzetesen várt katarzist ízvilágban és állagban egyaránt. Nekem külön tetszett, hogy a felső réteg kicsit ropogós lett, ami aztán persze másnapra ugyanúgy megpuhult és valahogy az ízek is jobban összeértek, ahogy ez a rakott ételeknél már csak szokás. Pikáns ízek és rakott ételek kedvelőinek mindenképp érdemes tenni egy próbát ezzel a lasagne variációval, a siker garantált!  

dsc05336_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr918200889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása