Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Gyömbértea - a házi csodaszer

Egy egyszerű és mégis nagyszerű recept, a hatás pedig nem marad el!

2017. december 22. - Csabi Konyhája

Ezúttal egy igazi házi specialitást, egyik legkedvesebb receptemet osztom meg a kedves olvasóimmal. Régi nagy kedvencem a gyömbértea, különösen torokfájós időszakban fogyasztom előszeretettel, egyéb jótékony hatásiról pedig rengeteg írás kering a neten, illetve a köztudatban. Elég sokféleképpen elkészítettem annak idején a magam kis teáját mire sikerült megállapodnom az alábbiakban is ismertetett receptnél, amit mindenféle nagyképűség nélkül, a lehető legtökéletesebb gyömbértea készítési metódusként tudnék jellemezni.

dsc04315.JPG

Én ugye alapból szeretem az erős, csípős dolgokat, meg úgy általában úgy vagyok vele, ha támad a betegség, akkor én kétszer olyan keményen támadok vissza. Így aztán nem szoktam elaprózni, minimum 60g-os gyömbér darabból készítem a teát. Egy gyors hámozást követően le szoktam reszelni kis lyukú reszelőn, majd felforrt, de már nem lobogó egy liternyi vízzel öntöm le. Itt jön egy fontos csavar, méghozzá a teafilter.

Mivel elég sokszor iszok teát, jólesik a változatosság ezen a fronton, de az szinte biztos, hogy egy kamilla filter mindig van benne, és nekem a kedvenc párosításom ehhez a mangó-jázmin. 10 percig hagyom fedő alatt, majd kiveszem a filtereket, de a fedőt visszateszem a kancsóra még 20 percre. Ezután fedő nélkül még 10-20 percig pihentetem a nedűt, hiszen a mézet nem tanácsos forró teába tenni. Egy liter teához két evőkanál mézet szoktam tenni és ízlés szerint lehet még citromot is facsarni bele.

dsc04320.JPG

Kellemesen csípős, ugyanakkor rendkívül ízletes ez a tea, egy igazi energiabomba tele életerővel, ami télvíz idején bizony nagyon hálás kortyolgatnivaló tud lenni. Egyszer nemrégiben, amikor nagyon beteg voltam, én odáig merészkedtem, hogy füstölt cayenne-t is szórtam bele, haha, na az aztán kitisztított mindent bennem elég rendesen. Jó egészséget és kellemes ünnepeket kívánok minden kedves olvasómnak!

dsc04324.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3813517757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2017.12.23. 17:15:52

Én sose ízesítem a zöldteát és feketeteából is legfeljebb Earl Grey-t szoktam inni, ezért gyömbérteából is csak olyat szoktam csinálni, amibe a vékonyra vágott gyömbérszeletek mellé citromkarikákat rakok, mást nem.

Megfázásra és torokgyulladásra még az akácmézes hársfatea szokott bejönni családi körben vagy mazochistáknak a fél evőkanálnyi mézbe reszelt egy gerezdnyi fokhagyma, de lehet, hogy egy kis chili hatásosabb lenne :)

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2017.12.24. 18:36:45

@Étteremkritikus: haha. torokfájásra/általános betegségre én még olyan elixírt szoktam készíteni, hogy fél citrom kifacsart levébe két gerezd fokhagymát reszelek és kikeverem az egészet két teáskanál mézzel, majd húzóra ledöntöm. Kemény cucc, de hatásos! :P
süti beállítások módosítása