Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Sütőtökös, spenótos, babos lencsekrémleves

Ütős és igazán különleges ízvilágú finomság

2019. szeptember 25. - Csabi Konyhája

A hűvösebb idő beköszöntével azonnal fellobbant bennem a krémlevesekkel kapcsolatos határtalan fanatizmusom és már rögtön az elején elhatároztam, hogy valami igazán különlegeset, ütőset szeretnék alkotni. Nagy kedvenceim és egyik fő specialitásom közé tartozik a sütőtökkrémleves, amit rendre el is készítek minden évben ilyenkor legalább egyszer. Most viszont még nem éreztem elérkezettnek az időt, így egy bár egy kisebb darab sütőtök sütésével indult a művelet, végül egy igencsak őrületes egyveleg lett a végeredmény.

dsc07373.JPG

Egy lábast felöntöttem 0.7L vízzel és szintén 0.7L alaplével, ami még anno a csülök főzéséből maradt. Most a gyorsaság volt az egyik fő szempont így életemben először kipróbáltam a konzerv lencsét (200g), valamint 1-1 konzerv fehér- és vörösbab (2x240g) is a lábasba került az előzetesen megsütött sütötökkel (40dkg) együtt. 4 gerezd reszelt fokhagyma, valamint egy kiadós fűszerezés (1-1tk őrölt kömény, só, bors, gyömbér, cayenne, oregánó) zárta a sort első körben. A forrást követően 20 percig rotyogtattam a levest, majd időközben rájöttem hogy ez így nem lesz jó, mivel a sütőtök így kissé nehezen értelmezhető, vagy ha úgy jobban tetszik, baromira levesidegen állagú maradt, így bár nem ez volt az eredeti terv, végül leturmixoltam az egészet. Ha valaki inkább darabosabb levesre vágyna, turmixolva adja az alaphoz a sütőtököt. 

dsc07357.JPG

A turmixolást követően újraforraltam a levest, kapott egy kiadós újrasózást és jöhetett 20dkg spenót, ami jelen esetben fagyasztott levelek formájában került a lábasba. Újraforrást követően még 5-6 percig rotyogott a leves, majd félrehúztam kicsit hűlni. Szerecsendiót reszeltem rá és egy fél lime levét is belefacsartam, elkavartam és már lehetett is hörpölni ezt az igencsak gazdag ízvilágú, rendkívül ütős kis leveskét. Ízvilágában leginkább a lencselevesre hajaz a végeredmény, de összességében a sok alapanyagnak köszönhetően egy kicsit nehezebben behatárolható mű született. Pitával vagy kenyérrel fogyasztva igazán kiadós egytálételként is megállja a helyét egyébként, másnap, kicsit besűrűsödve pedig mártogatós szószként is kiválóan funkcionál. (5 adag)

dsc07368.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr2415162460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása