Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

A Magyar Angus Ünnepe csúcsborok társaságában

A Hoppá! Bistro újranyítása kapcsán rendezett sajtóvacsorán jártam

2021. június 28. - Csabi Konyhája

A Hoppá! Bistro újranyitása kapcsán megrendezésre került egy zártkörú sajtóvacsora, amire én is meghívást kaptam és a legnagyobb örömmel mondtam igent, hiszen korábban már kétszer is jártam itt (#1, #2) és mindkétszer elég komoly gasztronómiai élményekkel távoztam. Jelen esemény igen izgalmasan hangzott előzetesen, hiszen a Hortobágy Angus húsai és a Takler Borbirtok borai kerültek az est középpontjába, én pedig rendkívül izgatottan vártam ezt a nem mindennapi kóstolót! mkf_0348.jpg

A Magyar Angus Ünnepével szeretné emlékezetessé tenni az újranyitást vendégei számára az Andrássy úti Hoppá! Bistro. Jancsa Jani kulináris vezető sajtóvacsorán mutatta be a Budapesten kizárólag itt elérhető Hortobágy Angus különleges húsait, amelyek akár hónapokig is érlelődnek. Az Angus skót eredetű húsmarha, amely mára a világ egyik legismertebb fajtájává vált, egyedi, magas márványozottságú, kiváló minőségű húsának köszönhetően. Magyarországon mindössze 4 gazdaság rendelkezik az Igazolt Magyar Angus Hús védjeggyel, köztük a Hortobágy Angus, amelynek kiemelkedő minőségű állatállománya a Hortobágyi Nemzeti Park területén, a városoktól és forgalmas utaktól távol nevelkedik. A gazdaságban tartott marhák 22-24 hónapos koruk előtt nem kerülnek vágóhídra – a korral együtt pedig a húsuk is érettebb, zamatosabb, márványozottabb lesz.
A Hortobágy Angus különleges steakjei Budapesten egyedül a Hoppá! Bistro étlapján, prémium Angus húspogácsáik pedig a Bamba Marha lánc burgerezőiben találhatóak meg. „A steak húsokat nedvesen érlelve, amerikai bontás szerint használjuk fel különböző fogásainkhoz. A húsok nedvesen 21-42 napig érlelődnek” – árulta el Jancsa Jani, a Hoppá! Bistro, a Bamba Marha, valamint Donna Mamma kulináris vezetője, társtulajdonosa.

mkf_0473.jpg

Egy 2020-as Királyleányka gyöngyözőbor kortyolgatásával vette kezdetét a kóstoló, ami igencsak elnyerte a tetszésemet. Egy kis beszélgetés és a hivatalos beköszönő beszéd után már érkeztek is az üdvözlő falatok, ami az általam is tesztelt Hoppá Gourmet Burger kicsinyített verziója volt és direkt erre az alkalomra készült. Nyilván ezt nem lehet, nem is érdemes különösebben kielemezni, de mint geg egyébként jó poén volt mindenképpen! Mellé pedig már egy Szenta-hegyi kékfrankost kortyolhattuk.

dsc03644_1.JPG

A folytatásban egy jó kis marhahúsleves következett, aminek alapja egy egészen zseniális, rendkívül telt ízű csontból készült alaplé volt, benne pedig egy méretes tortellini, szálaira eső marhalábszárral megtöltve. Plusz poén, hogy még egy kis cukorborsó is úszkált a levesben és összességében egy nagyon korrekt élményt nyújtott a leves. A mellé érkező Gurovica kékfrankos pedig nekem egy kicsit jobban ízlett, mint az előző.

marhahusleves_tortellini_zoldsegek_jpg.jpg

Majd el is érkeztünk a kóstoló fénypontjához, a steakekhez! Rib Eye steak konfitált burgonyával és füstölt hagymával, illetve bélszín steak édesburgonyával és cseresznyével. Mellé Szenta-hegyi Cabernet franc és Primarius merlot érkezett, nekem az előbbi ízlett jobban. Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy nem vagyok egy nagy borszakértő, de azért persze szoktam néha borozni, fröccsözni és bár tudtam, hogy ezek bizony csúcsborok, azért nem minden esetben sikerült maximálisan elnyerni a tetszésemet, de ez már legyen az én bajom. Az ételek viszont egyértelműen jól teljesítettek és némileg meglepetésként ért, de a bélszín ízlett jobban. Megkockáztatom, az egyik legjobb bélszín volt, amit valaha kóstoltam. Az én ízlésem mondjuk egy bátrabb sózást és borsozást elviselt volna, de összességében mindkét tányér nagyon jól meg volt komponálva.

hortobagy_angus_belszin_steak_edesburgonya_cseresznye.jpg

hortobagy_angus_rib_eye_steak_konfitalt_burgonya_fustolt_hagyma.jpg

Végül de nem utolsósorban egy káprázatos desszert alkotással zárult az ízutazás, ami egy csokoládés, kókuszos és maracujás kompozíció volt, hozzá pedig egy Syrah premium bor dukált. Ez a desszert valami egészen elképesztően tökéletes volt, egyszerűségében rejlett a zsenialitása, ízben és állagban is tökéletes, méltó lezárása ennek az elképesztő menüsornak. Mindent összevetve természetesen nagyon jól éreztem magam, finomakat ittam és ettem, jókat beszélgettem és újfent bebizonyosodott számomra, hogy a Hoppá! Bistro egy nagyon fontos és jó szívvel ajánlható stabil bástyája a fővárosi gasztro színtérnek! Ha még nem jártatok itt, akkor mindenképp ajánlani tudom, hogy tegyetek próbát és egyetek, igyatok valami finomat!

csokolade_kokusz_maracuja_jpg.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr8116606816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása