Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Gyros mustra #1

2014. február 11. - Csabi Konyhája
A gyros egy olyan kaja, amit bárhol, bármikor képes vagyok megenni. Túlzottan magas elvárásaim többnyire nincsenek, de azért a szart a jótól meg tudom különböztetni és nyilván mindkettőben volt már részem a múltban. Ezek túlnyomó többségét nem is nagyon dokumentáltam, de most kedvet kaptam hozzá, hogy sorra vegyem a különböző kajáldákat és az általuk kínált műremekeket. A legtöbb ilyen tesztekkel foglalkozó oldallal ellentétben én egy-egy ilyen látogatásom alkalmával nem fogom végigkóstolni a fél étlapot, de nyilvánvaló módon egy-egy pozitív tapasztalat hatására vissza fogok térni egyéb fogásokat is kipróbálni. Addig is marad a zanzásított sorozat ahol lesznek új felfedezések és régi ismerősök is a részemről.

Blaha Kebab - Blaha Lujza tér

Mivel Budapesten a nagykörúton már szinte az összes létező helyen megfordultam már gyros ügyben, így az egyik alkalommal, amikor a Blaha környékén jártam, úgydöntöttem kipróbálom, mit tud a Corvin tető melletti Blaha Kebab. Most nem is megyek bele szívesen a gyros és a kebab közötti különbségek elemzésébe, úgyhogy maradjunk csak annyiban, hogy örömömre szolgált, hogy jó féle pitába került az anyag, méghozzá elég gazdagon. Ez egyben a jól megpakolt gyros egyik nagy hátránya, hogy az egy dolog, hogy menet közben lehetetlenség megenni, de még egy helyben állva/ülve is nehézkes, hiszen lényegében atomjaira hullik az egész 1-2 harapás után, arról nem is beszélve, hogy literszámra folyt belőle a cucc, természetesen a kabátomra. Mondjuk ez nem feltétlenül a vendéglátó hibája, de én ugyanakkor nem is tartom nélkülözhetetlen velejárójának se. De mindent összevetve korrekt kis gíros volt ez, igaz 650 Ft-ért ennél jobbat is lehet kapni, vagy olcsóbbért kb. ugyanilyet. Vissza minden bizonnyal csak és kizárólag végszükség esetén fogok térni.


City Gyors - Dohány utca


Annak idején amikor a 74-es troli útvonalán laktam, igen sokszor útba esett a Dohány utcai City Gyros, ami hamar kedvenc lett, mivel nem csak hogy olcsó, d emég kifejezetten jó is! Igaz nem túl nagy, ilyen igazi marokba illő kis zsebecske, ami viszont fullosan meg van pakolva. Ez az általam eléggé kedvelt pitás/zsebes megnyilvánulás egyetlen hátulütője hogy nagyon könnyein atomjaira hullik, így nem igazán ajánlott út közben fogyasztani. Szerintem már egy év is eltelhetett legutolsó látogatásom óta, így meg is lepett, hogy át van alakítva, ki van bővítve az egész. A minőség szerencsére azóta sem változott, mindez pedig 500 forintért! Én továbbra is csak ajánlani tudom mindnekinek aki egy gyors falnivalóra vágyik. :)



Sampiyon - Blaha Lujza tér / Erzsébet körút

Na ez is egy másik gyrosos, ahova régebben egész sokat jártam, de már elég régen voltam itt utoljára. Egy éjszakai buszra várakozást kihasználva megtörtént a nagy visszatérés, és a City Gyroshoz képest az abszolút negatív csalódás. A hely itt is változott, kb. felére csökkent az alapterület és hiába az 500 forintos ár, régi önmagához képest kb. felére csökkent a minőség. A marhahúsos gyros iszonyatosan száraz, steril volt, a csirkésből harapva egyet azt kell mondanom, hogy az egy fokkal jobb volt, de igazán jónak semmiképp se nevezném. Kár érte, régen mindig nyugodtan téretem be ide egy kis harapnivalóra, ezentúl nem hiszem hogy bármikor is eszembe jutna majd.




A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr828577314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása