Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Extrém rakott krumpli batátával és céklával

A jól ismert recept egy teljesen új dimenzióba repítve

2017. május 11. - Csabi Konyhája

Nemrég újra elkészítettem kedvenc rakott krumpli receptemet és ezen felbuzdulva jött az elhatározás, hogy kitörve a megszokásból egy igazán ütős, bátor és meghökkentő verziót próbáljak ki két nagy kedvencem, édesburgonya és  cékla hozzáadásával! A végeredmény határozottan különleges, mindenképpen érdekes lett, de azért azt nem mondom, hogy mostantól mindig így fogom elkészíteni, de aki vevő az őrült újításokra, annak mindenképpen megér egy próbát az alábbi szemet gyönyörködtető ízkavalkád!

dsc02348.JPG

Első körben a céklákat (1.1kg) előfőztem sós vízben, e 30 perces művelet közben pedig előkészítettem a többi összetevőt. A vékonyan kiolajozott tepsiben első rétegként a meghámozott, felvágott édesburgonya szeletek (1.2kg), majd erre a meghámozott, előfőzött cékla, aztán a 33dkg felkarikázott kolbász, végül a 8 főtt, felkarikázott tojás fele került. Ezután jött a nagyobb félkarikákra vágott lilahagyma (50dkg) fele, amit sóztam és borsoztam, majd meglocsoltam 450g joghurt felével. A joghurtot előzetesen szintén sóztam és borsoztam és két gerezd fokhagymát is belereszeltem. A rétegzés folytatódott a maradék kolbásszal, tojással, céklával és batátával. A legtetejére került a maradék hagyma, néhány karika kolbász kisebb darabokra csípve, és az egészet még meglocsoltam a maradék joghurttal, legvégül pedig néhány csipet kakukkfűvel is még megszórtam.

Alufóliával befedve 50 percen át sütöttem 200 fokra melegített sütőben, majd még 10 percet túlóráztattam fólia nélkül, grillfokozatra kapcsolva. A látvány és az illat is egészen elképesztő volt és már alig vártam, hogy megkóstolhassam. Egy kicsit kevesebb cékla talán elég lett volna, mert talán egy picit túlzottan uralkodó lett az ízvilágban, de ettől függetlenül nekem nagyon tetszett ez az eklektikus ízvilág. (6 adag)

dsc02344.JPG

dsc02347.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr2512444869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása