Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Sütőtökös rakott krumpli

Egészen elképesztő ízkavalkád

2024. október 12. - Csabi Konyhája

A rakott krumpli egy igazi örök klasszikus, amit érdemes időről-időre újra elkészíteni, esetleg kicsit néha variálni rajta. Itt a blogon is található számos variáns, legyen szó a klasszikus vonalról (#1, #2), esetleg camembertes-hagymás finomságról, vagy épp medvehagymás-juhtúrós érdekességről, gombás-májas őrületről, netán egy jó kis izgalmas batátás-céklás változatról. Ezúttal mi mást is csempészhettem volna az alapreceptbe, mint az egyik legnagyobb kedvencemnek számító sütőtököt. Ízkalandra fel!

dsc06036.JPG

HOZZÁVALÓK (6 adag)

2kg krumpli
1kg sült sütőtök
300g kolbász
150g kolozsvári szalonna
10+2 tojás (M)
300g füstölt sajt
450g tejföl (20%)
200g tejszín (20%)
10g reszelt fokhagyma
só, bors, kakukkfű, szerecsendió

Szokás szerint érdemes előkészülni az alapanyagokkal, hogy aztán csak rétegezni kelljen. A tojásokat keményre, a krumplit félpuhára főztem, a sütőtököt pedig már előző nap megsütöttem. Nem akartam teljesen krémesre sütni, de engem is meglepett az első csekkolásnál, hogy bizony idő előtt elkészült a tök. Ez tehát ízlés és odafigyelés kérdése, ki mennyire szeretné puhára sütni a sütőtököt. Nekem maradt a legutóbbi burger party eseményemről kellő mennyiségű smokerben füstölt saját gyúrású kolbász, szóval az extrém ízvilág már itt garantálva volt, de persze a kolbász az mindenkinek szíve joga, hogy milyet használ. A kolozsvári szalonnát felcsíkoztam és lepirítottam. A tepsit zsírral kikentem és kezdődhetett is a rétegek kialakítása! Első körben a krumpli felét, majd a sütőtök felét helyeztem el arányosan majd sóval, frissen őrölt borssal és morzsolt kakukkfűvel fűszereztem viszonylag gazdagon. Erre jöhetett a felkarikázott tojás fele, majd a kolbász és a szalonna fele.

dsc06028.JPG

A tejfölt alaposan elkevertem a 2 tojással, a tejszínnel, a reszelt fokhagymával és egy teáskanálnyi sóval majd ennek a felét szép egyenletesen ráöntöttem az eddigi rétegekre. Ezután jöhetett a maradék tojás, kolbász, szalonna, sütőtök és végül a krumpli, amit ismét sóztam. Végül a maradék tejfölt is rálocsoltam és befedtem az egészet a reszelt sajttal, amire fél szerecsendiót reszeltem még zárásként. 

dsc06029.JPG

dsc06030_1.JPG

190 fokra előmelegített sütőbe toltam (légkeveréses funkciót használva) és 30 perc alatt készre, szép pirosra sütöttem. A sütőből kivéve kicsit pihentettem, mielőtt felvágtam volna.
Egy igazán izgalmas és érdekes ízvilágot sikerült megalkotni, ahol a klasszikus ízek mellett édeskés ízjegyek is megjelennek és egy igazán vagány, ütős ízélménnyé áll össze az ez a rakott krumpli variáns, ami nem mellesleg igen laktató is.

dsc06033_1.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr118706074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása