Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Kolozsvári rakott káposzta

Egy igazán ütős rakottas

2024. szeptember 27. - Csabi Konyhája

Korábban, még a blog indulása idején volt már egy rakott káposztás receptem, de gondoltam itt az ideje leporolni, illetve némileg erősíteni az összeállításon. Eleve nagyon szeretem a savanyú káposztát, úgyhogy a siker már előre borítékolható volt. Arra persze érdemes előre felkészülni, hogy ez most a szokásostól eltérően némileg macerásabb és több szálon futó főzési metódust igénylő étel, de ahhoz kétség sem férhet, hogy megéri a fáradozást.

 dsc05998.JPG

HOZZÁVALÓK (6 adag)

1ek zsír
150g tisztított vöröshagyma
420g rizs
600ml víz
1-1tk só, bors

1kg savanyú káposzta
1ek zsír
1tk őrölt kömény
4 babérlevél
100ml víz

230g kolbász
100g kolozsvári szalonna

1ek zsír
380g tisztított vöröshagyma
18g tisztított fokhagyma
2tk só
1-1ek füstölt paprika, kapor
1kg darált sertéshús
100ml víz
1-1tk bors, erőspaprika

450g tejföl (20%)

Első lépésben a rizst készítettem el, amihez az olvasztott zsíron üvegesre pirítottam a kockázott vöröshagymát (5 perc) majd hozzáborítottam a rizst, sóztam, borsoztam és 1-2 percig kevergettem, végül felöntöttem a forrásban lévő vízzel, alaposan átkevertem, lefedtem fedővel és félrehúztam.
A folytatásban olvasztott zsíron kicsit lepirítottam, illetve pároltam a kinyomkodott káposztát. Őrölt köménnyel fűszereztem és a babérleveleket is hozzádobtam és öntöttem egy kis vizet alá. Fedő alatt pároltam, időnként megkeverve. 20 perc után ezt a lábast is félrehúztam. 
Öt perc alatt lepirítottam a felcsíkozott szalonnát és a felkarikázott kolbászt, majd félretettem a serpenyőmet.
Végül jöhetett az utolsó részfeladat, miszerint egy nagyobb lábasban az olvasztott zsírra dobtam a felkockázott vöröshagymát, sóztam és üvegesre pirítottam (5 perc) majd a reszelt fokhagymával még további egy percig kevergettem. Ekkor meghintettem a pirospaprikával és egy percig kavargattam mielőtt a darált hús is csatlakozott volna a lábashoz. Amikor egy egységes színt kapott a hús, akkor hozzáadtam a többi fűszert is, öntöttem hozzá egy kis vizet és 20 percen keresztül rotyogtattam, időnként megkeverve.

dsc05993.JPG

dsc05995.JPG

dsc05996.JPG

Kiolajoztam egy tepsit és elkezdtem a rétegezést: a káposzta harmada, a rizs fele, a hús fele, a szalonnás kolbász fele, majd ismét káposzta, a tejföl fele, a maradék rizs, a hús, a szalonnás kolbász és káposzta, végül pedig a tejföl zárta a sort. 200 fokra előmelegített sütőbe toltam és 30 perc alatt készre sütöttem.

dsc05997.JPG

A végeredmény egy igazán fenséges ízorgia, egy igencsak laktató finomság, ami így az ősz beköszöntével esik talán a legjobban az embernek. Az arányokon persze ízlés szerint szabadon lehet variálni, illetve tálalásnál még további tejföllel is lehet gazdagítani az élményt.

dsc05999.JPG

A recepthez az ötletet innen vettem: https://karcsifozdeje.blogspot.com/2015/04/kolozsvari-rakott-kaposzta.html

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1818500648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása