Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Túrós és tökös-mákos lepénykék

Gyorsan és egyszerűen elkészíthető finomságok

2020. december 04. - Csabi Konyhája

Még májusban készítettem két igencsak jól sikerült leveles tésztás finomságot húsos műfajban és már akkor elgondolkoztam azon, hogy majd egyszer édes verziókkal is megpróbálkozom majd. Nos, ennek eljött az ideje, a végeredmény pedig ismételten frenetikus lett, egyfajta sajátos rétes alternatívák. 

dsc02589-horz.jpg

Elsőként egy tökös-mákos összeállítást készítettem el, amihez első lépésként megsütöttem egy kisebb darab sütőtököt. Miután kihűlt, a héjából kikapart tököt (30dkg) egy nagyobb tálban jó alaposan összekevertem darált mákkal (50g), barna cukorral (50g), egy csomag vanilin cukorral és 1-1 csapott teáskanálnyi őrölt gyömbérrel, fahéjjal és szerecsendióval. Egy 270g kiszerelésű leveles tésztát kitekertem és az egyik felét megszórtam 1ek zsemlemorzsával majd szép egyenletesen eloszlattam rajta a tökös-mákos alapomat, kb. 1-1cm-t üresen hagyva a széleken. A tetejét ismét megszórtam 1ek zsemlemorzsával majd ráhajtottam a tészta másik felét. Előbb a kezemmel majd villával is lezártam az így kapott szép nagy batyum széleit, a tetejét pedig megkentem egy felvert tojással, amihez 1tk barna cukrot is kevertem. Végül sütőpapírral kibélelt tepsibe helyeztem és 180 fokra előmelegített sütőbe toltam 25 percre, ami idő alatt szép aranybarnára pirult.

dsc02323.JPG

dsc02324_1.JPG

Igazából túl nagy meglepetés nem ért, pontosan olyan lett az ízvilág, mint amilyenre előzetesen számítottam. A gyömbér és a szerecsendió mondjuk talán picit túlzottan hangsúlyos lett de teljesen jól állt az összképnek és mivel imádom mindkettőt, így cseppet sem zavart. Egy nagyon finom, karakteres, igazi őszies/télies kis desszert opció ez.

dsc02326.JPG

A folytatásban egy jó kis túrós összeállítás következett, aminek a lépései lényegében teljesen megegyeztek az előbb leírtakkal, csak a töltelék más. 30dkg túrót előbb kicsit összetörtem villával, majd alaposan elkevertem 1csomag/8g vanilin cukorral, 1ek/20g barna cukorral, 3ek/110g görög joghurttal és 40g mazsolával. Ízre abszolút megegyezett gyerekkorom kedvenc túrós palacsinta töltelékével, ami jelen esetben egy nagyon erős kiindulási alapnak számított. Itt már tudtam, hogy nagy gond biztos nem lesz majd a végeredménnyel! 

A kiterített 270g leveles tészta egyik felét megszórtam zsemlemorzsával, majd a túrós szakanyagot úgy oszlattam el, hogy a szélektől 1-1cm távolságot igyekeztem tartani. A tetejét ismét megszórtam zsemlemorzsával majd a tészta másik felét ráhelyeztem, a széleket pedig kicsit előbb felhajtottam, majd előbb kézzel, végül villával is jó alaposan lezártam. A tetejét egy felvert tojással alaposan megkentem, a tojást pedig előzetesen 1tk barna cukorral elkevertem még. Sütőpapírral kibélelt tepsire helyeztem, majd 200 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt készre, gyönyörű aranybarnára sütöttem. Ahogy az a frissen sütött rétesnél is mániám, amivel lehet sokan nem értenek egyet, de nekem itt is másnap, hidegen ízlett a legjobban, illetve állagra is ekkor jött be a legjobban. 

dsc02586_1.JPG

Természetesen ez most megint csak két lehetséges verzió a millióból, hiszen tényleg csak a képzeletünk szab határt annak, hogy milyen töltelékekkel sütünk valami egészen elképesztő finomságot leveles tésztába csomagolva. Hajrá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr6316268118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása