Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Burger Mustra #183 - Ájj Burger, Kismaros

Egy igazi kincs a Dunakanyarban

2023. április 12. - Csabi Konyhája

Ezúttal egy jó kis kiadós Dunakanyar bringatúra alkalmával iktattam be tudatosan egy megállót hazafelé menet Kismaroson az Ájj Burger kedves kis egységénél. Az immáron 5 éve működő burgerező egyébként 2 évvel ezelőtt költözött erre a jelenlegi helyszínre és hát a lokációnál konkrétan festeni se lehetne szebbet. Közvetlenül a Duna partján találjuk a kocsit és a mellette kialakított vendégteret masszív szerkezetű, tetős asztalokkal és támlás padokkal. Külön plusz pont jár a kihelyezett plédekért! Előzetesen alaposan áttanulmányoztam az étlapot is és hát az igazat megvallva nem volt könnyű a választás...

dsc04896.JPG

Végül egy igazán nekem való, kellően extrém és merész összeállítás lett a választottam, az igencsak beszédes nevű Levendulás Burger. Személy szerint én nagyon kedvelem a levendulát, ételek esetében viszont nagyon nem mindegy, hogy hogyan és milyen mennyiségben is kerül felhasználásra. Így aztán kellő izgatottsággal és kíváncsisággal vártam, hogy megszólaljon a csipogóm, miközben lényegében folyamatosan jöttek az újabb és újabb vendégek, ki autóval, ki kerékpárral. Jól láthatóan elég komoly a hely ismertsége, mint ahogy arról nem sokkal később én is megbizonyosodtam, bizony nem hiába.

Egy rendkívül szimpatikus képet mutató burgert kaptam kézhez, jól láthatóan kellő odafigyeléssel és szépérzékkel lett összerakva. Nem is tudom, hogy mivel kezdjem a sort, hiszen lényegében ennek a burgernek minden egyes eleme maga a nagybetűs CSODA! Zsemle fronton én abszolút üdvözöltem, hogy nem a már-már néha unalmas kalácsos-édeskés vonalat képviseli, hanem egy abszolút jó értelemben vett hagyományosabb pékáru, de abból is az abszolút csúcskategória. Egyszerre puha az egész és ropogós, könnyed de mégis végig egyben maradt az egész az utolsó falatig. A folytatásban mindenképp kiemelném a húspogácsát is, ami pont a lehető legoptimálisabb méretű, tökéletesen kitöltötte a zsemlét és annyira szaftos, mint a mesében. Óriási plusz pont az ízesítésért, pont kellemesen kiérződik egy pici sósság és az én legnagyobb örömöm, a bors jelenléte, amit már az asztalnál ülve is éreztem illatra. A camembert tökéletesen folyik és nyúlik, amihez a két szelet tökéletesre pirított ropogós bacon a lehető legjobb társaság. Viszont itt az ideje, hogy szót ejtsek az összeállítás leginkább extravagáns szereplőjéről, a levendulás-erdeigyümölcsös szószról, amiért egy óriási virtuális pacsit küldök a kitalálójának. Nagyon tetszett, hogy az édes/gejl helyett inkább a savanykásabb vonalat képviseli, amibe pontosan annyi levendula került, amennyi kell, már-már földöntúli magaslatokba emelve ezzel a burgerezés élményét. És ezzel még mindig nincs vége! Zöldségek terén nincs eltúlozva a dolog, mindössze némi madársaláta került a buci aljára, de ennél nem is kellene több ebbe a burgerbe, viszont nagyon jó, hogy benne van! A felső régióban kapott helyet még némi karamellizált hagyma is, ami megint csak új és izgalmas mélységeket adott az amúgy sem szegényes ízvilághoz. Lényegében mindegyik burgerbe kerül dijoni szósz is, amit én jelen esetben talán kihagytam volna, de egyébként rontani nem rontott az összképen, de szerintem teljesen felesleges és egy picit ízidegen.

dsc04897.JPG

dsc04898.JPG

Mindent összevetve elmondhatom, hogy egy igazán nem várt gasztronómiai katarzisban részesültem és azonnal fel is került a kedvenceim listájára az Ájj Burger! Sörök, borok és házi limonádé összeállítások is helyet kaptak az itallapon, miközben a burgerek mellett egyéb ételek (tortilla, hot dog, gofri) közül is kedvére válogathat mindenki. Aki errefelé jár, mindenképp iktasson be itt egy megállót, de bizony érdemes konkrétan csak ezért is útnak indulni és esetleg némi kirándulással egybekötni egy jó kis falatozást. Engem ez a burgerezés olyan szinten feltöltött, hogy szinte meg se kottyant, hogy a hazafelé utam utolsó 40km-ét defekttel kellett megtennem, haha.

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr5918099562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása