Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Óbuda gasztronómiai olvasztótégelye az Átszálló

Pékség és bisztró házasságából egyedülálló gasztrobástya született a Szentlélek téren

2023. november 02. - Csabi Konyhája

Rendes óbudai lakosként élénk figyelemmel követtem nyomon a Szentlélek téri HÉV megálló megújulását, szépülését, különös tekintettel a nem túl megkapó késdobáló kocsma-gyrosos páros ledózerolását és a helyére felhúzott kétszintes épület megszületését. Aztán egy évvel ezelőtt előbb az alsó szektor nyitotta meg kapuit, ami egy rendkívül szimpatikus és igencsak tágas pékség, majd az idei nyár folyamán a tetőterasz is elstartolt, én pedig egyre aktívabban kacsingattam a hely felé utazásaim során. Aztán nemrégiben összefutottam ezeréves zenész cimborámmal, akivel nagyon régen nem találkoztam már és egy nagyon jóízű beszélgetésbe keveredtünk a budapesti éjszakában. Rácz Tibi, akit régimotoros koncertre járók Pucu néven talán jobban ismerhetnek a Plastic Bitch soraiból, de több fővárosi szórakozóhely is az ő nevéhez fűződik. Mint megtudtam, időközben átnyergelt a gasztró vonalra és láss csodát, a szóban forgó Átszálló útjait egyengeti éppen. Na nem is kellett ennél több, hamar megbeszéltünk egy találkozót, hogy közelebbről is szemügyre vegyem az impozáns egységet.

img_0412.JPG

Már itt az elején be kell valljam, annyira pozitív élményekkel gazdagodtam, hogy nagyon nehéz visszafognom magam és tényleg szinte csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni a helyről, a hangulatról, az ételekről és úgy nemes egyszerűséggel mindenről! Kezdjük azzal, hogy egy elég komoly konyha található a földszinten, így szinte minden pékáru helyben készül. Elég nagy a vendégtér, ami kiülős résszel is rendelkezik, így aztán tényleg gond nélkül lehet helyben is falatozni, iszogatni, beszélgetni, minőségi időt eltölteni. Tényleg élményszámba ment nézni, ahogy egy öltönyös fiatalember egy tésztaételt lapátol be, miközben kint két idős néni beszélget egy-egy pohár sör és kávé mellett, egy asztallal arrébb pedig egy fiatalokból álló kisebb társaság is jóízűen beszélget némi italt szürcsölve és közben a berendelt wrap is megérkezik az asztalukhoz. Mert hogy bizony itt egy komoly étlapról is lehet szemezgetni a helyszíni fogyasztás mellett akár elvitelre is.

Én messziről nézve nem is gondoltam volna, hogy ennyire komoly a tetőterasz, így aztán felérve hirtelen csak hüledezni tudtam tátott szájjal, majd megnyugvásképpen kértem is gyorsan egy pohár Szent András sört. Ezt már a HÉVen utazva is kiszúrtam, hogy sörfronton nem a kommersz vonalat erőltetik, hanem a békésszentandrási főzde italai képviseltetik magukat, ráadásul igen szép számmal. Jelenleg 7 csapról érkezik az áldás, de nagyon sok üveges finomság is helyet kapott a hűtőben, de a sörökön kívül természetesen számos más alkoholos és alkoholmentes ital közül lehet még válogatni. A tetőterasz befogadóképessége 100 fő, ezt pedig nagyon ügyesen folyamatos események megrendezésével igyekeznek kihasználni. Legyen szó DJ estről, meccsnézésről vagy épp akusztikus zenélésről, kvízestekről, igazából tényleg mindenre kiválóan alkalmas a helyszín, ami ráadásul le is lett téliesítve, így a rossz idő sem lehet akadály. Itt gyorsan le is lövök egy poént, miszerint nagyon hamar eljutottunk látogatásom alkalmával odáig, hogy jövőbeli Csabi Konyhája eseményeknek is kiváló helyszíne tud lenni majd az Átszálló...

Az étlap szerencsére nincsen túlzsúfolva, mégis változatos és színes a kínálat. 17 különböző pizza (32cm) mellett burgerek, saláták, tészták és wrapek is helyet kaptak, a napi levesekről nem is beszélve, ami jelen esetben bableves volt és egy tökéletes kezdésnek bizonyult. A tálalás csillagos ötös, az ízvilág pedig szintén. Igazi házias, jóanyám féle gazdag ízvilág, modern köntösben. Így kell ezt csinálni! Nyilván nem véletlen ez, hiszen a drága szakács is az Alföld gyermeke, beszélgetésünk során pedig nagy örömmel konstatáltam, hogy úgy ég benne a gasztronómia iránti szeretet és a játékosság, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Mindez pedig maximális alázattal megkoronázva.

img_0392.JPG

img_0390_1.JPG

Folytatásként a deluxe burgerre neveztem be, ami kapcsán már a legelején, látatlanba is gratuláltam, hiszen nem sok hely mondhatja el magáról, hogy helyben sütött bucival dolgozhat, márpedig itt ez nem csak hogy megvalósul, de konkrétan egy olyan új dimenzióba emeli a burgerezés élményét, amit nem lehet eléggé dicsérni. A pékkel is volt szerencsém néhány szót váltani, akivel kapcsolatban ugyanazt elmondhatom, mint korábban a szakács kolléga esetében már megtettem. Profizmus, szakmai megkérdőjelezhetetlenség, kizárólag minőségi alapanyagok használata, mindez pedig szívvel és lélekkel. A zsemlén túl szerencsére a többi összetevőre se lehetett panaszom és egy egészen kiváló összképet eredményez a szaftos húspogácsa (80-20) a ráolvasztott sajttal, a ropogós baconnel, a kellemesen csípős jalapenoval és némi salátával, paradicsommal, csemegeuborkával kiegészülve. Ami miatt meg szinte én kértem majdnem elnézést, hogy ezt az abszolút top burgert mindössze 2550 forintért kínálják!

Ízkalandozásom ezután egy nem várt meglepetéssel folytatódott, hiszen nemrég egy Oktoberfest hétvégét tartottak az Átszállóban, amiből kaptam egy kis kóstolót. Az egészen kiváló, házi készítésű prémium kolbászkarikákat és a szintén kiváló abált szalonnát is örömmel falatoztam némi zöldséggel és hát mi mással, mint helyben sült, adalékanyagmentes, teljes kiőrlésű kenyérkével. Egyszerű, letisztult és hibátlan koncepció.

img_0396.JPG

img_0397.JPG

Mindent összevetve nem túlzás azt állítani, hogy maximálisan hiánypótló ez a hely és nem csak óbudai szinten, de úgy kerek egészében tekintve is abszolút világbajnok a koncepció és én tényleg csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy errefelé járva, netán éppen két átszállás között mindenképpen ugorjon be harapni valami finomat, hiszen ár-érték arányban is nézve én nem nagyon tudok ennél jobb helyet ajánlani perpill. Legyen szó reggeliről, ebédről vagy vacsoráról, egy gyors elvitelről, vagy baráti összeröffenésről, tökéletes választás az Átszálló. Mindez pedig tényleg kellemes környezetben, a tetőteraszról szép kilátással és kedves kiszolgálással. Vitán felül 2023 egyik legfontosabb nyitása az Átszálló (még ha eredetileg tavaly is nyitott az alsó rész), illetve számomra mindenképpen az év felfedezése!

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr8318244217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása