Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Kolbászos zöldbableves

2014. március 18. - Csabi Konyhája

Amikor hozok fel otthonról néhány szál igazi házikolbászt, mindig ott állok a nehéz kérdés előtt, hogy mit is kezdjek vele. Ha megvágom, akkor annak nagyon gyors elfogyás lesz a vége. Persze nagyon durva élmény a kolbászos kenyér / szendvics, de az esetek többségében azért mindig megpróbálom valami különleges ételhez felhasználni. Vagy ha épp nem is különleges a dolog, de egy régi jól bevált étel, például egy rakott krumpli mégis csak egy igazi hazai kolbászból a legjobb! Ezúttal egy mennyei zöldbableveshez használtam fel egy szállal.


Szokás szerint egy fej apróra vágott vöröshagyma dinsztelésével kezdődött minden, amit 1tk. ételízesítővel és frissen őrölt borssal fűszereztem. Erre dobtam rá egy zacskó (40dkg) mirelit zöldbabot, 2 gerezd reszelt fokhagymát, egy felkockázott paradicsomot, és 2 szintén felkockázott kovászos uborkát. Felöntöttem kb. 1dl vízzel és fedő alatt pároltam 10 percig. Ezután felengedtem 1.5l vízzel és újrafűszereztem, valamint még 1tk édes őrölt pirospaprikával is meghintettem. Miután felforrt, hozzáadtam a felkarikázott kolbászt is és fedő alatt rotyogtattam tovább a levest.


20 perc után kóstoltam először, én egy picit sótlannak találtam, így még megszórtam egy kis ételízesítővel, amúgy teljesen rendben volt! 1-1 kis doboz tejfölt és natúr joghurtot simára kevertem 2ek. liszttel, 1tk. kaporral, majd folyamatos keverés mellett hozzáöntöttem a leveshez. Újraforrást követően végül már csak 2 pár felkarikázott füstölt pulykavirsli maradt hátra, amit néhány perc alatt készre főztem. Talán már unalmas lehet a blog rendszeres olvasóinak, de valami egészen félelmetes ízvilág kerekedett ki az egészből, arról nem is beszélve, hogy mivel a kolbász igencsak csípős volt, így aztán tényleg egy igazi ütős kis leves lett ez. Mivel elég rendesen sűrű anyag született, így kenyérrel akár önmagában is megállja a helyét a leves, mint egy kiadós fogás.


A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr678577288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gábor Szegedi 2016.10.25. 11:24:09

Klassz a recept, bár úgy tűnik, mintha a levesben virsli lenne, és nem a szépen felkarikázott házikolbász.

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2016.10.25. 14:12:50

@Gábor Szegedi: Köszi! Mindkettő van benne! A kolbász hamarabb került bele, a virsli pedig már csak a végefelé. ;) "Újraforrást követően végül már csak 2 pár felkarikázott füstölt pulykavirsli maradt hátra, amit néhány perc alatt készre főztem."
süti beállítások módosítása