Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Cheddar sajtos sörleves

2015. november 28. - Csabi Konyhája

Szeretem a sört és a sajtot, a sajtkrémlevest is, ugyan mi baj lehet a dolgok összeházasításából? Gondoltam. Megláttam a receptet és tudtam, hogy ezt nekem is el kell készítenem. A végeredmény kissé felemás lett ugyan, de mindenképp tanulságos!

Elég jónak tűnt a recept első olvasatra, így most kivételesen nem igazán bíráltam felül sem az alapanyagok mennyiségét sem pedig az elkészítés módját. Itt-ott azért persze variáltam picit, de ezúttal elég szorosan követtem a leírtakat. Kezdésként apróra felvágtam egy közepes fej vöröshagymát (20dkg), amit felolvasztott vajon (10g) megdinszteltem. Sóztam, borsoztam, majd hozzáadtam egy lereszelt répát (15dkg) és két duci gerezd fokhagymát és 3-4 percig kevergettem, kavargattam. Meghintettem 3ek finomliszttel és 5 percen keresztül kavargattam csökkentett hőmérsékletre kapcsolva a tűzhelyet.

Ezután lassan hozzáöntöttem 4dl tejet, folyamatos kevergetés közben, valamint 2dl habtejszínt. Elég könnyen sikerült egy csomómentes állapotot elérnem, úgyhogy ebben nem volt hiba. Hozzáöntöttem 4dl sört is (én Staroprament használtam) és egy púpos teáskanálnyi dijoni mustárt, majd 10 percig rotyogtattam a levesem, miközben szépen be is sűrűsödött az egész. Ekkor újra sóztam és borsoztam, illetve a 25dkg reszelt ír vörös cheddar sajt is belekerült a műbe. Folyamatos kevergetés mellett felolvasztottam és amikor már szépen bugyogott az egész, el is zártam.


Friss bagett társaságában kezdtem neki a falatozásnak. Hát... nem teljesen erre számítottam, haha. A sör nagyon erősen kiérződött, ez nem igazán tetszett, konkrétan felért egy ökölcsapással, plusz hiába fogadtam már meg legutóbb is hogy soha többet, de ez a lisztes sűrítés nekem valahogy tényleg nem fekszik. Nem mondanám, hogy rossz lett a leves, de elég extrém, mondhatni erős egy ügy. Azt viszont meg kell hagyni, hogy borzasztó laktató az egész, főleg ha bagettet is eszünk mellé, illetve kezdtem a lapátolás közben megkedvelni ezt a kissé szokatlan ízvilágot is. Én egyébként később meglocsoltam egy kis Tabascoval is és az a helyzet, hogy nagyon sokat emelt az élvezeti értékén a levesnek, nagyon jól passzol ehhez az amúgy sem éppen hétköznapi ízvilághoz. Aki szereti az extrém dolgokat, annak bátran ajánlom!


A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr468576914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása