Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Brutális zöldségleves mindenre, illetve minden ellen!

Ráadásul vega, GM és LM!

2016. október 23. - Csabi Konyhája

A múltkori fenomenálisan sikerült édesburgonya krémlevesen felbuzdulva most ismét egy olyan levest készítettem el, ami nagyon jól jön a nagy hidegben, illetve betegeskedés esetén. Ezúttal viszont kicsit pihentettem krémleves mániám és megmaradtam a hagyományos, "darabos" formátumnál, ami mondjuk annyira sűrű lett, hogy a kanál is megállt benne. Ráadásul teljesen vega kompatibilis, illetve glutén- és laktózmentes, szóval mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy a saját ízlése szerint bátran készítse el az alábbi életmentő kis leveskét!

dsc00093.JPG

Kezdésként a jól megszokott módon 2 fej apróra vágott vöröshagyma (35dkg) dinsztelésével kezdődött minden. Gazdagon borsoztam frissen őrölt tarkaborssal és egy tk ételízesítővel is meghintettem, ami helyett persze lehet sima sót is használni. Nálam a 10 perces idő egy elég jól bevált hagyomány, lehet közben további olaj hozzáadásával vagy víz hozzáöntésével megelőzni, hogy odakapjon a hagyma. Az utolsó 1-2 percben hozzáadtam egy apróra felszeletelt 5 centis hámozott gyömbérdarabot valamint 1-1 tk édes és csípős őrölt pirospaprikát is hozzákevertem. Ezt követően jöhetett a zöldség hadsereg! Ez természetesen tetszés szerint variálható, a lényeg az, hogy összességében legyen azért 1kg körüli zöldség a levesünkben. Én a következőkből használtam 1-1 darabot: zeller (35dkg), karalábé (38dkg), répa (26), petrezselyem gyökér (14dkg), póréhagyma (17dkg) és paradicsom (16dkg). Amit kellett hámoztam, majd kisebb kockákra vágtam, így kerültek bele a lábasba, egy alapos összeforgatást követően pedig felöntöttem 1.5 liter vízzel és a forrást követően 1-1tk őrölt kurkumával, egész rozmaringgal, morzsolt kakukkfűvel és bazsalikommal fűszereztem, illetve 3 gerezd fokhagymát is beledobtam, amiket előzetesen csak tenyérrel megroppantottam, majd nagyon alacsony hőmérsékleten, fedő alatt rotyogtattam tovább a levest. Időnként persze megkevertem, illetve egyszer meghintettem még némi ételízesítővel és tekertem még némi tarkaborsot is bele. A finisben pedig még 3 gerezd fokhagymát is belereszeltem.

dsc00089.JPG

dsc00090.JPG

Én szeretem ha még picit roppanós marad a zöldség, de most 20 perc alatt lényegében minden teljesen puhára főtt, de azért maradt egy-két roppanósabb versenyző így is, nekem egyébként így tetszett a legjobban a végeredmény. Már illatra is egészen elképesztő lett a leves, tálalásnál pedig friss, apróra vágott petrezselyemmel díszítettem még, majd kezdetét vehette a nagy kanalazás. Még magamat is sikerült meglepnem az erőfaktorral, pedig még azon is gondolkoztam főzés közben, hogy néhány csepp carolina reaper szósszal is feldobom az ügyet, de utólag már nagyon örültem, hogy nem tettem, haha. Azért sikerült egy még élvezhető erőfokot elérni szerencsére, de tény és való, hogy megizzadtam rendesen a kanalazás közben és jó hasznát vettem 1-2 papír zsebkendőnek is utána. Az ízvilág rendkívül extrém és gazdag lett a zöldségek kavalkádjától és az extrém fűszerezéstől. Teljes katarzis, hatalmas ízorgia az egész! (5 adag)

dsc00098.JPG

dsc00099.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1411832255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elemes 2016.10.24. 09:35:56

imádom a zöldségleveseket, valamelyik közeli hozzátartozómat megkérem, hogy ezt is próbálja ki rajtam :)))

martineden 2016.10.24. 10:17:51

Jol nez ki es finom is lehet, de ez valahogy nem illik a leveshez:,.....,,majd jöhetett a falatozás."...Szerintem levest nem lehet falatozni.

3x 2016.10.24. 10:26:27

A zöldséglevesekhez szinte mindig jól illik egy pici szerecsendió, érdemes kipróbálni.

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2016.10.24. 10:28:34

@3x: Igazad van, imádom a szerecsendiót, de ebbe már így is annyi minden belekerült, hogy már eszembe se jutott, hogy még tovább fokozzam az őrületet. :)

Sir Gombóc 2016.10.24. 17:20:52

Ott hagytam abba az olvasást, hogy "ételízesítő".. Hááát, gratulálok!

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2016.10.24. 17:28:31

@Sir Gombóc: köszönöm a gratulációt! egyébként nem értem egyeseknek miért ilyen ördögtől való dolog ez. meg úgy mellékesen miért ne használhatnék mondjuk egy saját készítésű házi ételízesítőt??? de amúgy meg direkt beleírtam, hogy sóval helyettesíthető, bár ez szerintem elég evidens. illetve harmadik opciónak ott van még a teljes sótlanság is! ;)

Sir Gombóc 2016.10.25. 16:27:32

@Csabi Konyhája: Nem ördögtől való, csak teljesen felesleges. Régebben én is használtam néha, de rá kellett jönnöm, hogy semmi szükség rá.. A jól megválogatott összetevők, fúszerek megadják enélkül is azt az ízt, ami kell.

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2016.10.25. 17:06:56

@Sir Gombóc: Aláírom, hogy az esetek többségében én is csak megszokásból használom, illetve én só helyett használom, ilyen "ezeréves hagyomány", de amúgy kezdek lejönni róla. Köszi a kifejtést. ;)
süti beállítások módosítása