Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Töltött Kürtős @ Raqlap Gastro & Street Bar, Budapest

2016. november 20. - Csabi Konyhája

Amit nemrég a Zabáljcsakról írt cikkemben előre jeleztem, hamar meg is valósult, hiszen nemrég visszatértem a Gozsdu udvar mellett található Raqlap sátrához, hogy leteszteljem a Töltött Kürtős által újraértelmezett kürtőskalácsokat.

dsc00523.JPG

Nem vagyok túlzottan édesszájú, sőt, de a kürtőskalács valahogy mindig is nagyon kedves volt és marad is a számomra. Az mondjuk már más kérdés, hogy nem olyan biztos, hogy könnyű igazán jót találni ezen a műfajon belül, de ez a töltött ügy már régóta izgatta a fantáziámat. Az anya egység a Fröccsteraszon található meg, a Raqlap megnyitásával viszont most már kettőre nőtt a TK lelőhelyek száma. A kürtős maga nem túl nagy, viszont mivel jó alaposan meg van töltve, így nem is lenne szükség ennél nagyobbra. Nem tudom, hogy a csendes hétköznapi estének tudható-e be, vagy alapból is előre készített kalácsok az alapanyagok, de mondjuk egy kis melegség lehet előnyére válna az összeállításnak. Egyébként kifejezetten jó, bár a megszokott kürtőskalácsokhoz képest jóval masszívabb a tészta maga, ami egy elég erőteljes cukorborítást is kapott. A csokis banánosra mentem rá, a csokikrém pedig engem a csokikrémes gofrira emlékeztetett, amihez remekül passzolt a nem kevés banán. A kalács elfogyasztása egyébként nem éppen egyszerű feladat, így a tetejére fújt tejszínhab is kissé funkciótlan marad, mert kábé csak magába lehet megenni hogy utána megkezdődhessen erőteljes harapásokkal a töltött kürtős elpusztítása. Aki még esetleg fokozni szeretné a cukortúladagolást, akkor még különböző öntetekkel is lehet turbózni az élményt, én inkább kihagytam ezúttal.

dsc00527.JPG

dsc00528.JPG

Igencsak kiadós desszert ez és a 890 forintos ár is korrektnek mondható, főleg ha a lokációt is figyelembe vesszük. Van még nutellás és epres is a kínálatban, ez utóbbiba belekóstoltam picit és igazából egy elég kemény dózis lekvárt kell elképzelni tölteléknek, valamint fagyis is szerepel még a kínálatban, bár ez utóbbi inkább nyáron lehet igazán csábító szerintem. A Fröccsteraszos egységnél egyébként ennél többféle összeállítás közül is lehet választani. Elkötelezett rajongó nem lettem, de egy próbát mindenképp megér a dolog!

dsc00522.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr8911969545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása