Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Mézes-mustáros csirke kicsit másképpen

Sütőtökkel és néhány apró fordulattal újraértelmezve

2019. október 21. - Csabi Konyhája

A legutóbbi sütőtökös-spenótos spagetti sikerén felbuzdulva most egy jól ismert és talán mindenki által közkedvelt receptet turbóztam fel és értelmeztem kicsit újra, aminek egy egészen bődületesen zseniális ízélményű gasztro csoda lett a végeredménye. Pedig az elején még nem is vettem annyira komolyan, csak egy gyorsan összedobott kajára gondoltam egy pár csirkemell és egy darab kisebb sütőtök (1kg) felhasználásával. Aztán a dolgok elég hamar komoly fordulatot vettek...

dsc07592.JPG

Némi felhevített olajon 2 fej apróra vágott vöröshagyma (24dkg) dinsztelésével kezdődött a folyamat, amit sóztam, borsoztam és 1tk őrölt köménymaggal fűszereztem. Kb. 7-8 perccel később egy evőkanálnyi méz karamellizálásával folytatódott a művelet, majd jöhetett 4 kisebb gerezd reszelt fokhagyma és újabb 1-2 perc pirítás, kevergetés. Ekkor került a lábosba a felkockázott csirkemell (50dkg), amit fehéredésig pirítottam, majd 1-1tk curry, őrölt gyömbér és 1ek mustár színesítette tovább az ízvilágot. Egy alapos összeforgatást követően a meghámozott, felkockázott sütőtök is csatlakozott az alaphoz és néhány perc keverés-kavarást követően felöntöttem 3dl vízzel és egy 20 perces fedő alatti rotyogtatás következett, időnként megkavarva a lábas tartalmát.

Ennyi idő alatt szépen megpuhult a tök, és lényegében el is készült a mű. Utolsó lépésként még 2dl tejszín (20%), egy sonkás tömlős sajt (100g), 1 citrom kifacsart leve és 1-1ek méz és mustár is hozzáadásra került és egy végső rottyantást és egy kis szerecsendió reszelést követően el is készült ez a mennyei szakanyag. Végül egy csokor apróra vágott petrezselymet is még hozzá kevertem és rizzsel tálaltam. A végeredmény minden előzetes várakozásomat felülmúlta, a mennyei omlós, puha csirke valami egészen félelmetesen harmonizált az édeskés, pikáns, picit csípős felhangokkal és a tök darabkák is nagyon menő módon gazdagították, színesítették az ételt. Egy igazán különleges, rendkívül gazdag ízvilágú, szaftos, krémes csirkés egytálétel született, aminek az elkészítése igazán egyszerű, a végeredmény viszont határozottan nagyszerű! (4 adag)

dsc07597.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3615244678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása