Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Burger Mustra #163 - Omnia Pub & Food, Békés

Több, mint egy burgerező és több, mint egy kocsma

2020. május 18. - Csabi Konyhája

Békés városa már büszkélkedhet egy jó kis burgerezővel, amiről én is több ízben írtam korábban, illetve két közös burger party is megrendezésre került a helyszínen, a most 3 éves Grebb mellett viszont Feri és Omnia Pub & Food csapata úgy gondolta, hogy nincs ez a műfaj még teljesen kiaknázva helyi szinten. Ezt csak azért tartottam fontosnak kiemelni, mert egy kis városról beszélünk, de ezt szigorúan szem előtt tartva lett kialakítva a kínálat és a visszajelzéseket folyamatosan figyelembe véve alakult ki idővel a jelenlegi, igencsak változatos menülap. Ferit még nagyon régről ismerem és külön tetszett az invitálásában, hogy kiemelte, ő nem egy reklámcikket szeretne, hanem tényleg kíváncsi volt a véleményemre, illetve hogy hol, miben és hogyan lenne érdemes esetleg változtatni meglátásom szerint. Ez a hozzáállás mondjuk részemről mindig alap, de így legalább már az elején letisztáztuk, hogy hányadán is állunk.

dsc08508.JPG

Nagyon jó, frekventált helyen találjuk az Omniát, ami korábban egy ugyanezen a néven futó legendás presszó volt, aminek a nyomait leginkább a kinti megjelenésben lehet még most is könnyen tetten érni, de a komolyabb ráncfelvarráson átesett belső kialakításánál nagyon jól sikerült eltalálni a modern és a kicsit indusztriális, retro elemeket egy nagyon szimpatikus egységet alkotva. Egyébként meglepően nagy a beltér, de a kiülős terasz rész is abszolút kellemes nagyságú, illetve a jelenlegi helyzetben még szellős elrendezés esetén is egész szép számban lehet vendégeket fogadni. Először az itallapot böngészve kerekedett ki a szemem, hogy ez bizony sokkal több, mint tisztességes. Jól láthatóan a borosok örülhetnek a legjobban, de a tömény italok terén is a felső kategóriában kalandozunk és egy helyi manufaktúra által készített 12 éves whiskyn azonnal meg is akadt a szemem. Persze meg is kóstoltam és legnagyobb meglepetésemre illetve megelégedettségemre valami egészen brutálisan finom. Illatra egy inkább karcosabb ügyre számítottam, de egyáltalán nem az, nagyon-nagyon rendben van. Ilyet egész biztosan szereznem kell majd otthonra is, haha! De a sörösöknek sem kell szomorkodniuk, bőven van miből válogatni, illetve további kuriózum, hogy például szaké is az italkínálatot erősíti.

Na de térjünk is rá a lényegre, az étlapra! A fő húzóerő jól láthatóan a hamburger, de vannak olyan alternatívák is, mint különböző tortilla tekercsek, spéci hot dogok, saláták, tálak. A rib eye steaken azonnal megakadt a szemem, valamikor egész biztosan meg kell majd kóstolnom, de most a burgereknek szenteltem a figyelmem és az éhségem. A névadóval kezdtem, amibe a leírás alapján minden benne van, ami csak kell. 1350 forinttól indulnak az összeállítások és a legdurvább burger, a Dupla Omnia is 2150-nél megáll, ami azért igencsak korrekt. Az asztalhoz érkező burgerem láttán először egy picit megijedtem, mivel hirtelen nem láttam, hogy hol is van a zsemle két fele között a sok jóság. Én rögtön javasoltam is, hogy egy kicsit csökkenteném a bucit és/vagy növelném az egyébként 15dkg húspogácsát. A kezdeti kis meglepetést leszámítva egyébként teljesen rendben volt ízre és állagra is az összeállítás. A mezőberényi pékségből érkező zsemle rendkívül friss, puha, egy egészen kiváló darab. A helyi húsüzem húspogácsája ugyan nekem egy kicsit tovább sült a kelleténél, de tudom, hogy főleg vidéken a többség ezt a stílust komázza, azért egy kis összenyomásra így is szépen tört elő belőle a szaft, ami mindig örömteli látvány. Külön öröm volt számomra a házi lilahagymalekvár szerepeltetése, ami ízre és állagra is tökéletes volt, mintha csak én csináltam volna, haha. A jégsaláta, a paradicsom és a cheddar triója hozta a kötelezőt, miközben a bacon végig ott dolgozott az ízvilágban, pont ahogy kell, és a háziszósz is jelesre vizsgázott. Én azt mondanám, hogy ez a burger egy jó kis belépő a kicsit extrémebb összeállítások világába, amiket az étlapon kicsit lejjebb találunk és a második választottam is onnan került ki.

Kis pihi, iszogatás és beszélgetés után jöhetett a második fogás, ami a nemrég debütált 4 új burger egyike volt, nevezetesen a négysajtos. Én nagyon nagy sajtimádó vagyok, úgyhogy kíváncsian vártam, hogy mit fog majd nyújtani ez az összeállítás. Na ez a hambi már egy sokkal kompaktabb képet mutatott, egyrészt nyilván a sajtok miatt több volt a "töltelék", de jól láthatóan a zsemle is egy kicsit jobb formában volt. Ezt én is jól tudom, hogy jobb esetben csak 1-2 darab csúszik be a szállítmányba, de bizony van, hogy a pékmesternek nem igazán sikerül egyforma bucikat szülnie. Erre érdemes odafigyelni, akár egy elbeszélgetés formájában, vagy a nem standard formájú zsemléket jobb híján egyszerűen kihagyni a szórásból. Mert ez a burger már ránézésre is annyira hívogató volt, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Előzetesen szóltam, hogy most kevésbé legyen megsütve a hús és lám, ez a része is hibátlanul sikerült a műveletnek. Már csak az ízteszt maradt hátra és hát bizony sokáig csak kerestem a szavakat az egészen elképesztően izgalmas és egyedi ízkavalkádot átélve. A kecskesajt és a parmezán brutális kettőse mindent vitt, de a rostlapon megpirított trappistáért is jár a nagy pacsi. Ez egy igazi kihagyhatatlan burger, sajtimádóknak pedig egyenesen kötelező!

Megkóstoltam közben a házi káposztasalátát is, ami egyébként egy jól eltalált ízvilágú és állagú mű, én egyedül a répát sokalltam benne, illetve szerintem érdemes lehet kicsit eljátszadozni a fűszerezéssel még, némi borssal például. Ettem sok rosszabbat ennél, de csak néhány jobbat, szóval az irányvonal jó, egy kis ez+az és már meg is van a 10/10-es végeredmény. Bár éhes már egyáltalán nem voltam, de muszáj volt megkóstolnom a pulled porkot is, ami szintén saját készítés és hamburgerbe pakolva vagy egy tál részeként található az étlapon. Mivel nem szmókerben készül a hús, volt bennem némi félsz előzetesen. Ráadásul a vevői igényeket is figyelembe véve inkább magyarosra, lecsósra, paradicsomosra lett véve a figura, amire én egyáltalán nem voltam felkészülve, de tudatában a miérteknek, igazából miért is ne lehetne? Szerintem becsülendő, ha valaki nem a saját igazát/ízlését erőlteti rá feltétlenül a vendégre, hanem pont fordítva, olyat és úgy csinál, amire igény van. Persze nekem ez így ebben a formában nem lesz rajongásom netovábbja, de amúgy tök rendben volt, egy húspogácsára halmozva mondjuk biztos egy elég durva burger lehet. 

dsc08504-horz.jpg

A kiszolgálás végig csillagos ötös volt, kedves, mosolygós hölgyek jártak-keltek fel-alá ottlétem alatt és bár nyilván ez is az igazi hamisítatlan "vidéki vibe" része, de végig egy nagyon kellemes családias hangulat uralkodott a teraszon, miközben egymást váltották a vendégek. Valaki csak egy jó meggysörre ült le, de persze sokan egy jó hambit is betoltak. A hely szelleme és a kínálat abszolút rendben és a folyamatos fejlődésre törekvés, a vevői igények és visszajelzések figyelése és a menü ennek megfelelő alakítása is maximálisan becsülendő. Időről-időre tematikus hétvégék is megrendezésre kerülnek étel- és italspecialitásokkal, akciókkal megfejelve. Még csak két éves az Omnia, de érzésem szerint nagyon jó úton járnak, jó, hogy van egy ilyen hely itt a megyében, illetve Békés városában! 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr5215699726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabroca 2020.05.19. 21:33:12

itt nálunk 700 Ft a Hambi és finom nagyon, de a békési árakat meg kell fizetni látom, mert jó messze van Pesttől, igaz mi csak 2 km-re...

Benikuty 2020.05.21. 21:24:22

oszt' a Guti Laci csinálja-e még Békésen azokat a rettenetes kókuszos édességeit? ha-ha...
süti beállítások módosítása