Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Kolbászos-céklás-pestós tészta

Amilyen őrülten hangzik, pont annyira finom!

2020. június 26. - Csabi Konyhája

Nagyon szeretem a pestós ételeket, legutóbb egy elég menő ultrasajtos csirkés őrületet csináltam, most pedig már az elején tudtam, hogy valami kolbászos különlegességet fogok csinálni, de valami csibészes fordulaton gondolkodtam még, hogy mivel lehetne feldobni az összeállítást. Persze mindez már a boltban a zöldséges szekciónál álldogálva, fel-alá mászkálva, és ekkor akadt meg a szemem egy céklarakáson, és már össze is állt a kép a fejemben. Nem mondom, azért volt bennem némi félsz a végeredményt illetően, de bíztam benne, hogy nem csak extrém, de finom is lesz a kész mű.

dsc08708.JPG

Kezdésként meghámoztam és felkockáztam két céklát (60dkg) majd egy zacskóba dobálva, 4 evőkanál olajat öntöttem rá és megszórtam 1-1tk sóval, borssal és bazsalikommal és jó alaposan összeráztam az egészet. Egy tepsibe öntöttem és 200 fokra előmelegített sütőben, fólia alatt egy órán át sütöttem. Közben első körben felolvasztottam 1ek sült kacsazsírt, és kb. 8 perc alatt szépen lepirítottam 38dkg felkarikázott kolbászt, amit aztán kiszedtem egy tányérra és a visszamaradt zsiradékon már a szokásos hagymás hőkezelésnek kezdtem neki. Két fej apróra kockázott vöröshagymával dolgoztam (35dkg), amit ezúttal csak sóztam. 10 perc elteltével 4 duci reszelt fokhagyma (27g) is csatlakozott az alaphoz, majd egy perc aktív kavargatást követően egy konzervnyi aprított paradicsom (400g) és egy üveg vörös pesto (180g) is a lábosba került. Alacsony hőfokon 10 percig rotyogtattam folyamatos kavargatás mellett és egy szép, sűrű állagú szakanyag lett a végeredmény.

Az időközben pont tökéletes állagúra sült cékla (se nem túl krémes, se nem túl kemény) és a lepirított kolbászkarikák is a pestós alaphoz kerültek, majd a közben kifőtt 500g tésztával együtt is jól elkevertem. Utolsó lépésként pedig 20dkg edami reszelt sajttal is jó alaposan átforgattam a brutálisan kinéző és mennyei illatokat árasztó tésztacsodát. Szerencsére az ízvilágra sem lehetett panaszom. Egy jó szaftos, kiadós tésztaétel született, a pesto-kolbász-cékla triója pedig egy nagyon izgalmas, extrém ízvilágot alkotott. Szinte lehetetlen abbahagyni, olyan finom! (4 adag)

dsc08700.JPG

dsc08696.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr7515969512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása