Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Házi ravioli gombás-spenótos-juhtúrós töltelékkel

Mindez pedig mennyei házi paradicsomszósszal megkoronázva

2021. március 06. - Csabi Konyhája

A házi gyúrt tésztához létezik egy olyan alapszabály, hogy egy főre 100g lisztből és 1 tojás hozzáadásával készül. Én is így kezdtem hozzá az alaptésztámhoz, amiből ezúttal egyik nagy kedvencemet, raviolit készítettem. Igazából szinte rögtön ki is találtam egy brutálisan jó tölteléket hozzá és az is evidens volt, hogy a múltkori tepsis pizzánál már elég jól bevált egyszerű kis házi paradicsomszósz lesz a kiindulási alap a körítéshez!

dsc03083_1.JPG

Elsőként a tölteléket csináltam meg, hogy egy kicsit kihűljön, mire eljön a töltés ideje. 20dkg apróra kockázott lilahagymát üvegesre pirítottam 1tk olvasztott sült zsíron, sóztam, borsoztam és kb. 5 perc múlva 1 gerezd reszelt fokhagymával (6g) is kevergettem még egy percig. 25dkg reszelt csiperkegomba is a lábasba került ezek után és egy öt perces aktív kavargatást követően egy csokor apróra vágott friss petrezselyemmel (10g) és 1tk majorannával is meghintettem és egy percig együtt kavargattam. Ezután jöhetett egy csomag (80g) bébispenót és ekkor felöntöttem ezt a fantasztikus alapot még 3cl vízzel. A spenót ugye nagyon hamar összeesik, összesen kb. 3 percig tartott a hőkezelés összesen, majd utolsó lépésként 125g juhtúró is belekerült a lábasba és egy alapos összeforgatást követően, amikor már teljesen felolvadt, illetve összeállt ez a frenetikus alap, félrehúztam a lábast.

dsc03074.JPG

100g liszthez hozzáadtam egy tojást egy kis tálban előbb villával jó alaposan összeforgattam, amíg teljesen morzsalékos nem lett, majd kézzel kezdtem el a gyurmázást. Előfordulhat, hogy száraznak érezzük a tésztánkat, ez esetben egy kis vízzel lazíthatunk rajta. Ezt tényleg mindenkinek éreznie kell, én most az utóbbi napokban háromszor is tök ugyanúgy csináltam és egyszer nekem is kellett egy kis vizet (1ek) hozzáadnom. Na de a lényeg, hogy ha már elég jól sikerült egy jó, gyurmás állagot elérnünk és kb. 4-5 percig dolgoztunk rajta, akkor egy frissentartó fóliába csomagolva tegyük hűtőbe pihentetni legalább 10 percig, de azt mondják, minél tovább pihen, annál jobb. Közben csináljuk meg a paradicsommártást!

dsc03075.JPG

dsc03077_1.JPG

Két gerezd reszelt fokhagymát (10g) két evőkanál olívaolajon egy kicsit megpirítottam (1 perc) majd felöntöttem 3dl passzírozott paradicsommal és alacsony hőfokon 5 percig rotyogtattam miközben 1-1tk sóval, őrölt fekete borssal, őrölt római köménnyel és füstölt paprikával is fűszereztem. A jelzett idő leteltével 10g friss bazsalikomlevelet is dobtam hozzá amit előzetesen egy kicsit megvagdostam. Elkevertem a paradicsomszószban és félrehúztam.

dsc03079_1.JPG

Ekkor már csak az összeszerelés maradt hátra! Közben feltettem egy lábas vizet is forralni, majd szépen kinyújtottam a tésztát, lehetőség szerint minél vékonyabbra. A tésztánk megfelelő vékonyságát ellenőrizhetjük úgy, hogy ha közelről megfújjuk, akkor elmozdul, egy kicsit arrébb lebeg az egész. Persze tésztagéppel könnyebb dolgunk van, de ha nincs, akkor nyújtófával érjük el a megfelelő vékonyságot. Én egy poharat használtam a formázáshoz. Kétféle raviolit akartam csinálni, az egyik verzióhoz a kis tésztalap közepére helyeztem a gombás töltelékből egy kiskanálnyit és ráhelyeztem egy üreset, a széleit jól összenyomkodtam az ujjaimmal, majd villával is. A másik verzióhoz érdemesebb lett volna nagyobb köröket szaggatnom, vagy ha már ez most nem sikerült, akkor viszont érdemes minél kevesebb tölteléket használni, hogy félbehajtva rendesen le tudjuk zárni azt. A megtöltött raviolikat, sós, lobogó vízbe dobjuk és tészta vékonyságától függő ideig főzzük, ami nálam 10 perc volt. 

dsc03084_1.JPG

Az igencsak vagány fűszerezésű paradicsommártásba helyeztem ezeket a mennyei töltött tésztácskákat, majd frissen reszelt Grana Padano (vagy bármilyen keménysajttal) megkoronázzuk ezt a csodás tésztaételt! Igaz a tésztát nyújthattam volna valamivel vékonyabbra még, de én így is maximálisan elégedett voltam a végeredménnyel! Tésztafanatikusoknak kötelező próbatétel! A maradék tölteléket pedig egyszerűen leveles tésztába csomagolva sütöttem ki, amiből egy újabb igencsak menő étel született.

dsc03085_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1016447580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása