Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Szalonnás-kolbászos káposzta

Egy igazi ízbomba, ami rendkívül laktató és ellenállhatatlanul finom

2022. január 26. - Csabi Konyhája

Korábban már nagy sikerrel elkészítettem ezt a fogást és most újra megkívántam ebben a csípős hidegben ezt a nem éppen könnyű, de annál finomabb és rendkívül laktató fogást, így aztán gondoltam, hogy ezúttal egy cikket is kap ez az egyébként pofonegyszerűen elkészíthető étel, ami végülis valahol egy leegyszerűsített lucskos káposzta.

dsc03520.JPG

Egy kanálnyi felolvasztott sült zsíron lepirítottam 100g csíkozott füstölt mangalica szalonnát (kb. 3 perc) majd ráborítottam a felkockázott vöröshagymát (430g) és közepes/csökkentett hőfokon jó alaposan megfonnyasztottam (kb. 10 perc) és közben csak 2 csipet sóval fűszereztem. Ezután került a lábasba a felkarikázott jó kis házikolbász (200g) és a felkockázott füstölt-főtt császárszalonna (200g) is, majd egy-két perces kavargatás/pirítás után már a savanyú káposzta (500g) is csatlakozott a díszes társasághoz. Jó alaposan összekevertem a hagymás alappal és egy pár perces pirítást követően felöntöttem 2dl vízzel és meghintettem 1-1tk egész köménnyel, kurkumával, szumákkal, majorannával, cayenne-nel és 2tk füstölt paprikával is. Elkevertem, majd fedő alatt csökkentett hőfokon 20 percig rotyogtattam, időnként megkeverve. Közben nekiálltam a köret elkészítésének is, ami nálam egy sült zsírban átforgatott köményes-kurkumás tört burgonya lett.

dsc03505_1.JPG

dsc03509_1.JPG

A végeredmény mondhatni hozta a kötelezőt: intenzív ízvilág, rendkívül laktató, kiadós étel, ami így télvíz idején különösen jól tud esni az embernek. Tálalásnál némi tejföllel meglocsolva, friss kenyérrel igazi fejedelmi lakoma. (4 adag)

dsc03513.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr716821934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása