Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Harira - marokkói csicseriborsós lencseleves

Egy jó kis ütős évindító fogás birkahússal és izgalmas fűszerezéssel

2023. január 02. - Csabi Konyhája

Nem vagyok különösebben babonás és hagyományőrző sem, de azért szilveszterre/újévre általában valami lencsés finomságot szoktam főzni. Jelen esetben segítségemre volt egy szimpatikus kis recept a SÓBORS oldalán és azt egy kicsit megvariálva készítettem el a saját harira levesemet.

dsc04541.JPG

Első lépésként két evőkanálnyi felolvasztott sült zsíron üvegesre pirítottam az apróra kockázott vöröshagymát (150g), amihez aztán az előzetesen kisebb kockákra vágott birkacomb (480g) is csatlakozott. Persze a húst tetszés szerint variálhatjuk. Max hőfokon 5 percig kavargattam, ami idő alatt szép egységes színt kapott minden egyes húsdarab. Ekkor az előzetesen kisebb kockákra vágott zeller (70g), karalábé (70g), a felkarikázott sárgarépa (140g) és petrezselyemgyökér (70g) is a lábasba került és felöntöttem 500g passzírozott paradicsommal, valamint egy liter vízzel, hogy bőségesen ellepje a lábas tartalmát. Ekkor egy komolyabb fűszerezés is történt, 1-1tk őrölt római kömény, füstölt paprika, kurkuma, feketebors, fahéj, koriander és kakukkfű, valamint 4 babérlevél is az ízvilágot gazdagította. Egy alapos átkeverést és a forrást követően csökkentett hőfokon, fedő alatt két órán át rotyogtattam, időnként megkeverve. Ekkor felöntöttem még fél liter vízzel és hozzáadtam 1-1 konzervnyi lencsét (250g) és csicseriborsót (250g) és 4 nagyobb gerezd reszelt fokhagymát (16g), meghintettem még egy teáskanálnyi füstölt paprikával és 2tk sóval és további fél órányi rotyogtatást követően késznek ítéltem meg a művet.  

dsc04533_1.JPG

dsc04538_1.JPG

Tálalásnál ízlés szerint friss petrezselyemmel vagy korianderrel is gazdagíthatjuk az ízvilágot, és/vagy némi tejföllel. Egy igazán mély, gazdag ízvilágú, tartalmas, sűrű leves ez, pont ahogy szeretem! (4 adag)

dsc04547.JPG

dsc04549.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr2418016348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása