Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Sütőtökkel sült csirkecomb

Egy roppant egyszerű de nagyszerű fogás

2023. január 05. - Csabi Konyhája

Ezúttal úgy döntöttem, hogy nagy kedvencemet, a sütőtököt nem csak úgy magában sütöm meg, hanem csirkecombokkal és némi lilahagymával együtt, a végeredmény pedig egy jó kis dögös egytálétel lett.

dsc04558.JPG

Első lépésként elkészítettem a fűszeres pácot, amihez 50ml tetszés szerinti olajat (én most mogyoróolajat használtam) alaposan keverjünk össze 1-1tk fokhagymagranulátummal, sóval, feketeborssal, köménnyel és zsályával. Természetesen a fűszereket ízlés szerint lehet variálni, én most hirtelen ezt találtam ki. Három nagyobb csirkecombbal dolgoztam (1.2kg), amiket alaposan megmasszíroztam ezzel a keverékkel és a maradékot is ráöntöttem, majd lefedve hűtőbe tettem 2 órára, végül szobahőmérsékleten is pihentettem még egy órát. Közben egy sütőtököt egyenlő nagyságú darabokra vágtam és meghámoztam, ennek a sorendjét és mikéntjét mindenki szabadon válassza meg. 600g sütőtököt félretettem, és amíg a sütő melegedett addig két fej lilahagymát (400g) is megpucoltam és félfőre vágtam. Egy kevés olajjal kikentem egy tepsit, amibe szépen megágyaztam a lilahagymával, amit aztán gazdagon sóztam. Erre fektettem a három csirkecombot bőrös felükkel lefelé és köréjük halmoztam a sütőtököt, majd alufóliával lefedve 50 percre 180 fokra előmelegített sütőbe (légkeveréssel) toltam. Ezután levettem a fóliát, megfordítottam a combokat és grillfokozatra kapcsolva további 30 percig sütöttem, ami természetesen eltérő lehet, de az a lényeg, hogy szépen piruljon ropogósra a csirke bőre. Időnként megkenegettem a csirkecombokat a szaftjukkal.

A végeredmény egy jó kis ropogós és kellemesen fűszeres bőrű, belül pedig mesésen puha csirke lett, ami mellé a lilahagyma és a sütőtök tökéletes kísérőnek bizonyult. (3 adag)

dsc04555_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr7518018240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása