Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Szalonnás-sajtos tojásmuffin

2015. február 06. - Csabi Konyhája

Már egy ideje a hűtőben árválkodott jó néhány tojás, pár szelet bacon és némi reszelt sajt, én pedig ezen összetevőket hamar összekombináltam, viszont semmiképp se akartam valami snassz dolgot kihozni belőle. Teljesen véletlenül találtam rá egy jópofa kis receptre, amibe első látásra beleszerettem.

A mű elkészítéséhez ajánlatos egy nagyobb muffinformát használni (már ha létezik olyan), én egy normál méretűvel dolgzotam, amit picit kicsinek találtam, de igazából a végeredményt annyira nem befolyásolta. Szóval kezdődött minden azzal, hogy 8 tojást felvertem egy tálban, frissen őrölt tarkaborssal fűszereztem csak, illetve tényleg csak egy pici csipetnyi sóval. Hozzáborítottam még 10dkg reszelt trappista sajtot és jó alaposan elkevertem az egészet. Én szeletelt bacont használtam, de egész nyugodtan lehet tömb szalonnából is ízléses, vékony szeletekkel dolgozni. Mivel tényleg nem voltak túl nagyok a formák, így én a bacon szeletet félbehajtottam és úgy béleltem ki a lyukakat. Ezután mindegyiket kb. 3/4-ig feltöltöttem a sajtos-tojásos masszával, majd előmelegített sütőben, 250 fokon, 25 perc alatt készre sütöttem. (Nekem maradt a tojásos masszából, de nagyobb muffinformák esetén biztos elfogyott volna.)



Nagyon durván "megkelt" az egész, csak úgy púposkodtak a minimuffinok. Mivel ez a szeletelt bacon tényleg baromi vékony volt, a tojás igencsak átrendezte a helyzetet, így aztán nem maradt meg az eredetileg eltervezett baconkosár, de egyébként így is teljesen jó lett az egész. Sőt!!! A szalonna hibátlanra sült, miközben a tojás is úgy sült meg, hogy közben egészen elképesztő módon lágy maradt. Igazi vendégváró kis csodafalatkák ezek, garantált a siker! Természetesen egészen sokféleképpen lehet ezt még variálni, további extra fűszerezéssel, füstölt sajttal például még pikánsabbá lehet tenni az egészet.


A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr938577132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása