Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Mustáros-baconös tepsis csirkemell

2015. november 18. - Csabi Konyhája

Az egész recept egy kissé abszurd apropóból született. Nemrég nagy örömmel láttam az egyik nagy áruházláncban, hogy egyáltalán kapható angol mustár, ráadásul még akciós is volt, így egyből lecsaptam rá, hiszen nagy kedvencemről van szó. Ráadásul a Heinztől nem vártam volna, hogy valami gagyit hoznak össze, márpedig ez eléggé az. Annyira sós, hogy kb. ehetetlen és valahogy az eredeti ízvilágot se sikerült igazán visszaadni. Arra gondoltam egyből, hogy ez csak egyféleképpen kerülheti el az azonnali kukába kerülést, ha valami husit jó vastagon bekenek vele!

Fogtam 1kg csirkemell filét (2db), amit előbb középen kettévágtam, vízszintesen is feleztem, valamint a kis lelógó nyesedékeket is külön kezeltem. Így pont annyi húsom lett, hogy azzal be tudtam teríteni az előtte alaposan kivajazott tepsit. A húsokat szépen bekentem mustárral és szeletelt baconnel takartam be. Nálam 20dkg pont tökéletesen befedte az összeset. 16dkg reszelt füstölt sajtot is szépen eloszlattam még a bacon szeletek tetején, majd beborítottam ezt az egészet egy nagy pohár tejföllel (450g), amiben elkevertem előtte még 2 tojást és 10dkg rszelt trappista sajtot. Alufóliával betakartam a tepsit, majd 200 fokos sütőbe toltam 50 percre.


Ezután levettem a fóliát, frissen őrölt tarkaborssal jó alaposan megszórtam és pirulásig még visszatoltam a sütőbe grillfokozatra kapcsolva. A végeredmény egészen kiváló lett. A hús nemcsak jó puhára sült/főtt, de szaftos is maradt, hozzá pedig ez a mustáros, sajtos, tejfölös kavalkád a baconnel nagyon jól passzolt. Én főztem még egy kis rizst is mellé köretnek, de amúgy magában is megállja a helyét. (5 adag)

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr688576922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása