Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Burger Mustra #66 - Tamás Bátya Konyhája, Budapest

2015. november 25. - Csabi Konyhája

Néhány héttel ezelőtt akadt meg a szemem a Nyugati aluljáróban egy új versenyzőn, nevezetesen a Tamás Bátya Konyháján, ahol lángoson, kenyérlángoson, palacsintán kívül kézműves hamburger is a kínálatuk részét képezi, ami a legfőbb vonzerőt jelentette számomra. Amúgy sem igazán mindennapos dolog egy ilyen kínálat és nem is volt eddig túl jó tapasztalatom aluljárós burger fronton, úgyhogy kissé szkeptikusan vettem az irányt a Nyugati aluljáró felé...


Érdekes, hogy érkezésemkor egy vendég se volt, majd amíg fotóztam érkezett négy kuncsaft is, akik lángost rendeltek, majd hirtelen egész szép kis sor alakult ki mögöttem a pult előtt. A design amúgy minimalista, de szimpatikus, ahogy a pult túloldalán tevékenykedő személyzet is, bár még érződik némi eklektikusság, kapkodás, de ez szerencsére egyébként nincs kárára a végeredményre. A klasszikus lángosok frissen készülnek, ami bizony nagyon pozitívum és ránézésre elég gusztának is tűnnek. Ezen kívül volt még legalább 6 vagy 7 kenyérlángos is, amik között néhány egészen spéci darab is akadt. A hamburgerválaszték is figyelemreméltó, ráadásul frissen, rostlapon sül a hús, ami azért nem éppen mindennapi az aluljárós hamburgerek világában. A kiírás szerint saját, házi bucival dolgoznak és a retro hambit kivéve, 12 dekás marhahúspogácsa kerül bele. Én a Csikós elnevezésű összeállításra neveztem be, amibe még  mangalica szalonna, cheddar sajt, grillezett lilahagyma, paradicsom, saláta, sült paprikamártás és háziszósz kerül, mindezért pedig egy iszonyatosan korrektnek mondható 1090 forintot kell fizetni. Persze ekkor még mindig nem tudtam, hogy mit fogok kapni, de valahogy bíztam benne, hogy ennek jónak kell lennie!



Az érzésem bejött. Egy teljesen optimális, kényelmesen megmarkolható méretű szendvicset kaptam kézhez, amiből nagyon gusztán kilógott egy gyönyörűen megpirított hatalmas bacon szelet. A szezámos zsemle egy nagyon jó darab, inkább az édeskésebb vonalat képviseli és kapott egy erőteljes pirítást is. Az aljára került paprikakrém nagyon jól működik, ezért tőlem már csak azért is jár a külön pluszpont, mivel tavaly én is ezt használtam a saját burgeremhez! :) A hús is nagyon rendben volt, teljesen át lett sütve, de szerencsére nem túlzottan, így még picit szaftos maradt, egyáltalán nem száradt ki. A saláta, a paradicsom és a lilahagyma hozza a kötelezőt, a korábban már említett bacon és a sajt is remekül kiérezhető az összeállításból végig. Ezeken felül pedig még fokhagymás tejfölös szósz is gazdagítja a burger ízvilágát, ami ugye már az eddig leírtakból is kitűnhet, hogy nem éppen szegényes. Iszonyatosan pozitív meglepetés volt ez a burger és én csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy álljatok itt meg harapni valamit, ha legközelebb erre jártok, tényleg érdemes kipróbálni! Szerintem legközelebb kipróbálom a brutál Tamás Bátya burgert is és/vagy a lángost is!


A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr918576916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása