Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Burger Mustra #84 - HamBika-BurgerPoint, Budapest

2016. március 04. - Csabi Konyhája

Az Óbudán, a Raktár utcai buszmegálló közelében található HamBika-BurgerPoint-tal már körülbelül a két évvel ezelőtti nyitás óta folyamatosan szemeztem. Mondjuk én ritkábban járok busszal ezen a vonalon, inkább HÉVezni szoktam, amikor meg busszal voltam, akkor vagy zárva voltak, vagy éppen nekem nem volt alkalmas a dolog. Viszont már tényleg nagyon kíváncsi voltam, mivel se ismerőstől nem hallottam még semmit, se kritikát nem olvastam még sehol, szóval el is határoztam, hogy egy jó kis szombat esti buli előtt itt fogok megágyazni a gyomornak!

A kiírások büszkén hirdetik, hogy itt bizony igazi házi burger kapható és frissen készül minden, ami ugye mindig egy jó előjel. Gyorsan felmértem a kínálatot, és mivel konkrétan farkaséhség gyötört, úgy voltam vele, nem aprózom el a dolgokat, bekérem a legbrutálisabb, Los Óbudas névre hallgató egyedet (1680.-). Egyből jött is a kérdés a pult mögül, hogy tudom-e mekkora burgerről van szó? Haha, mondom nem, de sejtem, no para! :) Íme a szikár tények: házi buci, prémium húspogácsa (2x13dkg marhahúspogácsa, helyben fűszerezve), dupla bacon, dupla sajt, saláta, csalamádé, uborka, paradicsom, hagyma, szószok


Mondjuk a csalamádé nélkül meglettem volna, de úgyis régen ettem már ilyen klasszik retro burgert, így ezen hamar túllendültem. A folyamatot egyébként végig figyelemmel lehet kísérni, és bizony itt már tudtam is, hogy nagy baj nem lehet. Végig nagyon szenvedélyesen, nagy odafigyeléssel készítette a burgert a hölgy, tényleg látszott, hogy szeretettel csinálta, ami azért nagyon sokat számít ám! A hús a sütés közben került sózásra, és frissen tekert rá némi borsot is, valamint valamilyen szósszal is meg lett még locsolva ha jól láttam, amit viszont nem sikerült beazonosítanom és a leírásban se szerepelt. Aztán ahogy kezdte összerakni az elemeket, nem bírtam már magammal, iszonyatos röhögésben törtem ki, hiszen egy minden előzetes várakozásomat felülmúló pokoli torony lett a végeredmény, amire legmerészebb álmaimban sem gondoltam volna a leírás alapján!

A kis bódé mellett van egyébként egy kis elkerített, leülős placc is, értelemszerűen én itt vertem tábort és mindenféle komolyabb taktika nélkül igyekeztem a számba tűrni a burgert. Ez eleinte inkább kevesebb, mint több sikerrel ment, miközben gyermeki vigyorral az arcomon konstatáltam, hogy ez bizony baromira jó. A zsemle teljesen szuper, puha, friss, ezt a brutális töltetet is végig elég jól egyben lehet vele tartani. A hús is iszonyatosan kellemes ízre és állagra egyaránt, miközben a dupla bacon végig nagyon keményen odateszi magát. A rengeteg zöldség jól ellensúlyozza ezt a kiadós hústömeget és még a csalamádé is jól passzol ide. Féltávon egy kicsit megálltam szusszanni, de igazából fel sem merült bennem, hogy esetleg nem bírom megenni, de azért tényleg csak nagy étvágyú embereknek ajánlom ezt a burgert, haha.

Nem sűrűn szoktam ilyen hamar visszatérni ugyanarra a helyre, de itt egyszerűen muszáj volt mielőbb ismételnem, akkora hatást gyakorolt rám az első élmény, ráadásul már akkor kinéztem magamnak a Pokoli Burgert, úgyhogy céltudatosan érkeztem mindössze néhány nappal az első tesztelés után! Alapból a buciba a következők kerülnek bele: a már jól ismert 13 dekás helyben fűszerezett marhahúspogácsa, füstölt chilis, mézes-gyömbéres szósz, saláta, kígyóuborka, paradicsom és hagyma. Én ezen felül még bacont is kértem bele, mert azt tudtam már, hogy itt nagyon jó bacon kerül a hambiba és jól meg is sütik, pont úgy ahogy szeretem.


Ezúttal a délutáni órákban érkeztem és azt kell mondanom, elég szép kis sor állt, illetve mindig jött egy-egy újabb éhes száj. Ezt azért örömmel láttam. Ráadásul most másik hölgy készítette a burgert, így aztán tényleg minden adott volt, hogy a két élményből egy tényleg átfogó véleményt alkossak. Szűk 10 perc elteltével el is készült a mű én pedig ismételten gyermeki lelkesedéssel vetettem bele magam a falatozásba. Már az első harapás után tudtam, hogy ez bizony ismét nagyon nekem való. A zsemle továbbra is kiváló darab és a hús és a bacon kettőse is végig hibátlanul teljesített most is. A zöldségek hozzák a kötelezőt, a szósz pedig valami kegyetlenül finom! Ugyan a pokoli jelző barokkos túlzás, de tény, hogy finoman csíp az egész, a gyömbér pedig egy egészen csodás pluszt ad az egészhez. Én amúgy nagy gyömbér fanatikus vagyok, de eddig korábban még egy burgerben sem volt hozzá szerencsém. Az 1230 forintos ár a bacon miatt 1330-ra ugrott, de ez még mindig iszonyatosan rendben van ár-érték szinten. Összességében tehát nagyon jól vizsgázott a Burger Point, hiszen kettőből kettő rendkívül pozitív élménnyel gazdagodtam. Aki errefelé jár, én csak ajánlani tudom, hogy tegyen egy próbát! A legtöbb burger bőven 1000 forint alatt található, vagy csak kicsivel lépi túl azt.

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1008576834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása