Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Koktélrák gyömbéres répával

2016. augusztus 06. - Csabi Konyhája

Nagyon szeretem a különböző halételeket, tengeri herkentyűket és mivel elég régóta nem csináltam semmit e témakörben, gondoltam épp itt az ideje! Ismét az egyszerűség de nagyszerűség elvét tartottam szem előtt és egy egyébként meglepően laktató és különleges kis ételke született.

dsc07791.JPG

Mivel nem volt kedvem páncél tisztogatással bajlódni, így sima koktélrákot vettem fagyasztott állapotban 500g-os kiszerelésben, ezt egyébként érdemes időben kivenni a hűtőből hogy felengedjen. Némi olajon, magas hőfokon néhány perc alatt kicsit megpirítottam a rákocskákat, reszeltem rá két gerezd fokhagymát, illetve jöhetett a fűszerezés: 1-1tk rozmaring és bazsalikom, só, bors, valamint felöntöttem még fél dl száraz fehérborral, majd újabb néhány perces párolást követően már kész is voltam. Egy másik edényben elkészítettem a répát. 1kg répát előbb felkarikáztam és némi vajon neki is kezdtem a pirításának. Pár perc elteltével egy nagy evőkanál mézet is csorgattam rá, így folytatódott tovább a karamellizálás művelete. Egy kb. 7-8 centis gyömbér darabot lereszeltem és csak a levét öntöttem hozzá, illetve 2tk vanília aromával is feldobtam a bulit. Mivel én minden esetben szeretem ha még roppanós marad a zöldség így nem vittem túlzásba a dolgokat, de ez természetesen abszolút ízlés dolga.

dsc07792.JPG

A répa abszolút első osztályú lett, ahogy a kis rákocskák is jól teljesítettek, együtt pedig tényleg egy igazi különlegességgé álltak össze. (4 adag)

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr128932640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása