Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Egy minden képzeletet felülmúló sütőtökös lepény

A rétegek egy félelmetesen finom ízbombává állnak össze, egy igazi dögös tökös!

2016. november 04. - Csabi Konyhája

A legutóbbi, töltött sütőtök sikerén felbuzdulva jött az újabb ötlet, miszerint a viszonylag új keletű leveles tészta alapú finomságok iránti rajongásomat terjesszem ki a sütőtökre is. Azonnal rengeteg jó ötletem támadt, és egy eléggé extravagáns óriás lepény víziója lebegett már szemeim előtt, a piteformát pedig azonnal le is cseréltem egy jókora tepsire, hiszen a nagy rétegzés közben már én is csak nevetni tudtam, hogy ez már bizony lassan egy torta... :)

dsc00270.JPG

2kg sütőtökkel dolgoztam, de igazság szerint másfél kg is elég lenne szerintem, de én úgy voltam vele, ha már lúd, legyen kövér! 40 percig sütöttem 200 fokon, direkt nem sütöttem teljesen pépesre, hiszen a későbbiekben lesz még ideje tovább puhulnia a sütőben. Amíg hűlt a tök, addig megcsináltam a hagymás alapot. 1ek sült sertészsíron 10 perc alatt puhára dinszteltem két fej apróra vágott lilahagymát (34dkg), amit sóztam és frissen őrölt tarkaborssal fűszereztem már az elején, féltávon pedig meghintettem még 1-1tk őrölt curryvel és kurkumával. Egy csomag fagyasztott leves tésztát (500g) szokás szerint már reggel kivettem a hűtőből, így aztán délidőtájt már nagyon jól tudtam formázni, elegyengetni a kivajazott tepsiben. Érdemes a széleken kicsit felvezetni a tepsi oldalára a tésztát, hiszen a későbbi rétegzéstől igen magas lesz a mű és azért csak pofásabb ha az egész keretbe van fogva. Szóval a szépen kinyújtott tésztán egyenletesen végigkentem 2x90g tejszínes tömlős sajtot, de persze az ízvilágot mindenki szabadon variálhatja. Erre csöpögtettem némi habanero szószt és morzsoltam rá még némi szárított petrezselymet, majd szépen eloszlattam a hagymás alapomat is. Erre jöhetett aztán a sült töknek a fele, amit akár késsel felvágva, de akár kézzel is lehet kisebb darabokra fejteni. Mivel a 2kg tök tényleg nem kevés, így aztán tényleg egy centi üres hely se maradt ki, elég rendesen beterítettem a tésztát. Ezután a tökre morzsoltam 400g túrót, amit aki gondolja nyugodtan helyettesítheti valamilyen sajttal, például kecskesajttal vagy valamilyen kéksajttal, de persze főleg ez utóbbival érdemes csínján bánni az erőteljes ízvilága miatt. A túrórétegen eloszlattam 160g bacont, amit előzetesen szép pirosra pirítottam, végül a maradék tökkel fejeztem be a rétegzést. A tetejét még meglocsoltam 330g tejföllel (20%), amit két tojással kikevertem előzetesen. A szolid kis lepény tetejét még sóztam, őröltem rá tarkaborsot és reszeltem még egy negyed szerecsendiót is, valamint kb. 10dkg füstölt sajtot is eloszlattam még befejezésképp, haha.

175 fokos sütőben 50 perc alatt készre sütöttem, majd a szokásos 20-30 perces pihentetés után vágtam csak fel. Megint bajban vagyok, hogy milyen szavakkal próbáljam meg leírni a látványt, az elképesztő illatfelhőt, és hát az egészen elképesztő ízvilágról nem is beszélve. Az édeskés tök nagyon jól működik együtt a baconös, tejfölös túróval és a füstölt sajttal, miközben minden egyes falattal azért ad még egy izmos löketet a pikáns hagymás alap a kis habanero cseppekkel megbolondítva.

Én 6 kockára vágtam az elkészült tortalepényt, és hát egy ilyen kocka elfogyasztása elég rendesen eltelíti az embert hosszú időre. Érdemes rááldozni az időt az előkészületekre, hiszen utána már csak a sütő dolgozik, a végeredmény pedig egy emberes gasztro katarzis. Nem meglepő módon egyébként nekem másnap még sokkal jobban ízlett az egész, hiszen kicsit jobban összeállt, illetve az ízek is még jobban összeértek. Hmmmm... Egy újabb kedvenc született, nem vitás. (6 adag)

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr5911927043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása