Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Spenótos-túrós tészta

Szaftos és nagyon finom!

2023. július 26. - Csabi Konyhája

A túrós tészta gyerekkori nagy kedvencem (kinek nem?), amit itt a blogon is bemutattam párszor kicsit újra- illetve továbbgondolva. (Kapros-szalonnás-kolbászos, Sütőben összesütött sajtos, Tojásos-juhtúrós) Ezúttal igazából egy nem túl meglepő összetevővel eresztettem össze a túrót, ez pedig a spenót! A végeredmény egy szuper szaftos és ízletes tésztaétel lett, ami az egyszerű de nagyszerű receptek táborát erősíti.

dsc05246.JPG

HOZZÁVALÓK (4 adag)
500g tagliatelle (vagy bármilyen tészta)
150g fagyasztott spenótlevél
250g túró
1-1tk só, bors
8g fokhagyma
40g (+ a tálaláshoz) érlelt kemény sajt (pl.: Dziugas)
200g kockázott bacon

Én most tagliatelle tésztát használtam a recepthez, de ez persze ízlés szerint variálható. Szokás szerint 8 percig, fogkeményre főztem (al dente), közben pedig elkészítettem a túrós alapomat is, amihez villával alaposan összetörtem 250g túrót, fűszereztem 1-1tk sóval és borssal, 8g reszelt fokhagymát és 40g reszelt sajtot is kevertem hozzá. A sajt ismételten ízlés kérdése, de valamilyen érlelt kemény sajtot ajánlanék. Közben egy merőkanálnyi főzővízzel leforráztam 150g fagyasztott spenótlevelet, ami aztán lefedve pihent kb. 5 percig, majd a túróhoz öntöttem és alaposan összekevertem. A tészta főzővizéből félretettem még egy merőkanálnyit, majd a leszűrést követően alaposan összekevertem a túrós szakanyaggal. Ízlés szerint öntsünk még hozzá a főzővízből, én mindet hozzáöntöttem, azaz egy merőkanálnyit és lefedve pihentettem 1-2 percig. Ekkor újra átkevertem, és ekkorra egy nagyon jó szaftos, krémes állagot vett fel az egész. Tálalásnál további sajttal és pirított baconnel ékesítsük, gazdagítsuk ezt az ütős kis finomságot!

dsc05244_1.JPG

dsc05248.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr6618169627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása