Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Ehetetlen hús és szőrszálakkal dúsított rizs köret egy budakalászi étteremben.

A vendéglátás, mint olyan pedig szintén egyes alára vizsgázott.

2017. június 04. - Csabi Konyhája

Nemrég volt a születésnapom, aminek mondjuk én nem szoktam túl nagy feneket keríteni, de azért valami kisebb-nagyobb program, eseménysorozat mindig összerittyen. Ezúttal egy kiadós strandolás után kötöttünk ki a budakalászi Country Tanya Étteremben, az ott tapasztaltakról pedig még aznap, frissen meg is emlékeztem egy facebook poszt keretein belül, de úgy gondoltam megérdemel egy rendes cikket is az eset.

dsc03009.JPG

Első ránézésre csábítónak tűnt a hely, korábban is elsétáltam már mellette egy-két alkalommal, de valahogy mindig felmerült bennem a kétely, miszerint ez az egyetlen étkezési lehetőség közel s távol, ráadásul igen komoly az átmenő forgalom is, így aztán nem biztos, hogy rá van kényszerítve a hely arra, hogy túl nagy figyelmet fordítsanak a minőségre, hiszen a nagy számok törvénye miatt mindig lesz olyan balek, aki betér egy kajára. Nos, ezúttal a kedves párom és én voltunk a balekok. Kint ültünk le és bár rajtunk kívül csupán egy másik asztalnál ültek, indokolatlanul sokat kellett várni, mire le tudtuk adni az italrendelést első körben. Már az is megfordult a fejemben, hogy a táskámból kiveszem az italom, mielőtt elájulok a szomjúságtól. Kaja fronton nem lettem lenyűgözve az étlap böngészése közben, mondjuk szívesen ettem volna egy jó steaket, de valahogy nem éreztem azt, hogy a steakek csúcsa sülne itt, így végül egy első olvasatra szimpinek tűnő grill tálat, párom pedig egy baconbe göngyölt májas csirkemellet kért. Eleve gyanúsan hamar érkeztek meg az ételek, majd a csirkecsodáról hamar kiderült, hogy alig lehet késsel elvágni, a máj gyanúsan szaglik, míg a bacon olyan nyers volt, hogy szinte még mozgott. Jelezve a problémát, elvitték az ételt, hogy korrigálják a problémát, én pedig addig ismerkedtem a már ránézésre is inkább csak mennyiségben erős tálammal.

dsc03006.JPG

A BBQ oldalassal kezdtem, ami egyébként tök rendben volt, persze sok köze nem volt a barbecue-hoz, mint olyanhoz, de legalább a hús puha, omlós volt és amúgy a szósz is ízlett. A rozmaringos csirkecomb filé viszont csúnyán elhasalt a teszten, rágós volt és az indokolatlanul sok rozmaringtól konkrétan fuldokoltam már, ott is hagytam a két szeletből egyet, az elsőt is csak becsületből ettem meg. Közben az egyébként korrekt sült krumplival próbáltam átvészelni azt a terrort, amit az ízlelőbimbóim kaptak. Persze a krumpli mirelit volt, úgyhogy ez nem számít nagy dicséretnek. A grill zöldség változó állagú és teljesen jellegtelen volt ízre, viszont az abszolút csalódást a csülök okozta. A bőre nem hogy nem ropogott, de szinte nyers volt még, konkrétan majdnem elhánytam magam, a hús pedig rágós volt, tehát nem kell hozzá michelin csillag hogy kijelenthessük, bizony sülhetett volna még. Ráadásul többször, több helyen nagyon pozitív élményeket gyűjtöttem már korábban csülök fronton, így volt viszonyítási alapom.

dsc03008.JPG

Közben visszaérkezett a csirketál is, természetesen a már megkezdett étellel és annyi különbséggel, hogy ezúttal a rizs köret gazdagon lett szőrszálakkal fűszerezve. Amikor ezt szóvá tettük egy gyenge mosolynál már többre nem futotta a felszolgáló személyzettől, és még egy bocsánat kérést sem sikerült elmormolni, ami azért ilyen esetben minimum lett volna, és otthagyott bennünket. Most komolyan azt hitte, hogy ezek után akarunk még egy falatot is enni, vagy akár csak egy percet is eltölteni tovább??? Én soha, semmilyen körülmények között nem hagytam még ott ételt sehol, de itt már nem volt gusztusom nekem se tovább enni, vagy tovább maradni. A felszolgáló emberünk kérdésére, miszerint csomagolhat-e, közöltük, hogy óóóó csak azt ne, és teljesen kulturált formában tájékoztattuk a problémákról és hogy ezek után nem szeretnénk a közel 10000 forintos számlát kifizetni. Párom kezdte felvezetni a történetet, de végül én is beszálltam, mert kezdett borzasztó kínossá és kellemetlenné válni már az egész. Emberünk mindenféle belátás nélkül, kioktató stílusban közölte, hogy biztos az ízlésünkkel van a baj, és hogy ide rengetegen járnak és mindenki mindig elégedett. A vita komolytalanságát akkor sikerült végérvényesen nyomatékosítania, amikor közölte mennyire odafigyelnek az ételekre és például a fagyasztott csirkét frissen olvasztják ki. Ok, köszönjük! Haha. Persze még jött a vagdalkozás, hogy mennyit megettem a csülökből, hogy alig maradt hús a csonton, ami egyrészt valós, mivel több helyen is levágtam, vizsgálgattam, de otthagytam, mert ehetetlen volt, másrészt a csülök több mint felét a csont tette ki, és a hús kb. negyedét ehettem meg. Végül hangos „legyetek boldogok”, „tanuljatok még", „ide nem kell többet visszajönni" és „nem ez a számla fog földhöz vágni” kántálás közben búcsúzott tőlünk miközben távoztunk a helyszínről a fogyasztott italok kifizetése után, ezzel is jelezve, hogy nem az ingyenezésre mentünk rá, főleg, hogy maga az ételek ízélménye borzasztó volt, ingyen se szeretnénk újra átélni.

dsc03005.JPG
Nektek volt már hasonlóban részetek? Szerintetek mi a korrekt megnyilvánulás ilyen esetben vendég és vendéglátó részről? Nekem/nekünk ez volt az első ilyen, de mélységesen felháborító volt az egész, és a végjáték csak megerősítette bennünk azt, hogy helyesen tettük, hogy nem hagytuk magunkat. Én csak hallottam eddig hasonló esetekről éttermes barátoktól akik minden esetben újra elkészítették a vitatott ételt és/vagy a számla elengedése volt a minimum a hőzöngés és a bunkózás helyett. Nem mintha jelen esetben számítana, de azért további beszédes adat, hogy több budakalászi ismerősöm is megosztotta velem saját, nem kevésbé szörnyű élményét a Country Tanya kapcsán, így aztán a blog történetében először azt kell mondanom, hogy MESSZIRE KERÜLJÉTEK EL EZT A HELYET!!! 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr412561057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2017.06.05. 09:17:11

Nekem a belvárosi Rosé étteremben volt hasonló élményem, annyi különbséggel, hogy ott a pincér tisztában volt a minőséggel és mosolyogva csak annyit mondott a panaszunkra, hogy nem kell fizetnünk. Akkoriban a Tripadvisoron az volt a legjobb pesti étterem a sok turista/kamu értékeléssel :(

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2017.06.05. 11:32:38

@Étteremkritikus: Aúúúúú... :( Mondjuk legalább akkor ott a belátás megvolt...

zsirfeka68 2017.06.05. 16:23:49

Előre jelzem, az én véleményem 2004 környékéről való. Kollégákkal mentünk céges jutalompénzen vacsorázni oda. Én barna rizs köretet kértem, aszalt szilvás pulykamellel, sült hagymakarikákkal, dupla vegyes savanyúval. Elég sokára készült el, remek íze volt, a kiszolgálók-lányok kedvesek tiszták szépek voltak. Teljesen korrekt volt. Igaz azóta eltelt 13 év....... Anno sokan dicsérték, nem alaptalanul. Sajnálom, hogy ez lett a mai valóság..... :( :(

pussmaci 2017.06.05. 17:44:06

Mi karácsonyi céges vacsorán voltunk. Az előétel tatár beefsteak volt ami erős lábszagot terjesztett.
Én bébi csülköt kértem gombás körettel és sült burgonyával. A csülök nyálkás és mócsingos volt. Húsos része nem igazán volt. A gombás köret annyira olajos trutymák volt,hogy ha megettem volna még modt is oda lenne a gyomrom

Orsi70 2017.06.06. 00:12:47

Érdekes volt ezt a cikket olvasni, ugyanis kb 1 hónapja jártunk ott. 5-6 fős társaság és minden a legnagyobb rendben volt. Egyikőnk egy közeli nagy cégnél dolgozik és rendszeresen viszi ide a vendégeket, soha semmi panasz ...
Lehet, hogy rossz napot fogtatok ki? Saját végünk céges karácsonya is ezen a helyen zajlott, remek steakkel. nem vitatkozom, csak jelzem, hogy azért tudnak is ebben az étteremben :)

Lőrincz Gábor Gergely 2017.06.06. 07:59:51

Tavasszal voltam ott: valamilyen tálat rendeltünk. A hús rágós volt és mócsingos, és a rizsben nekem is volt egy szép fekete szőrszál.. ott ment el a kedvem az egésztől. A kiszolgálás flegma volt, nem éreztük magunkat jól. Utána azt mondtuk: soha többet nem megyünk oda.

vatomi 2017.06.06. 08:40:24

Régebben mondhatni elég sűrűn jártam oda, de utoljára 3-4 éve voltam. Ami a tányérra került mindig rendben volt, a rendelésfelvétel lassúsága tényleg érthetetlen volt néha. (Képzeld el Csabi, amikor még tele is volt az étterem, mennyit kellett várnunk). Ettől függetlenül simán el tudom képzelni, hogy ekkorát zuhant a színvonal.
A kételkedőknek, akik anélkül beszólnának neki, hogy picit is utánajárnának: Csabi jó kritikus és gasztroblogger, aki megszámolhatatlanul sokféle étteremben járt már, bőven van viszonyítási alapja. Jómagam sokat adok a szavára. Többször mentem már kifejezetten olyan étterembe, ahol pozitív tapasztalatai voltak, sosem csalódtam.

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2017.06.06. 09:46:39

@pussmaci: Tyűűűű, ez is elég durván hangzik. :( Az a baj alapvetően az ilyen helyekkel, hogy nem csak az van, hogy mondjuk véletlenül nem úgy sikerül az étel, ahogy várná az ember, hanem valahogy alapból bűzlik az egész...

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2017.06.06. 09:50:14

@Orsi70: Köszönöm a reakciót. Értem én, illetve el is hiszem a pozitív élményt, de már annyian jelezték a hasonló vagy még durvább élményeiket, hogy azért ekkora szélsőségeknek nem lenne szabad lenniük egy étteremnél. Mert nem arról beszélünk, hogy nem volt sós, vagy túl sós volt az étel, hanem konkrétan valaki megenni se bírja az ételt, annyira rossz, más meg teljesen elégedett... "Érdekes..."

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2017.06.06. 09:52:04

@Lőrincz Gábor Gergely: Aúúúúú. :( Úgy látszik ezek a dolgok a hely specialitásai közé tartoznak.

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2017.06.06. 10:01:06

@vatomi: Köszönöm szépen a kedves szavakat! :) Több ismerősöm is mondta/írta, hogy régen még mondhatni rendben volt, de ahogy nézem még mindig vannak elégedett vendégek, ami nem is baj, de ha már egyszer egyértelmű és vitathatatlan gond van, azért azt illene tudni rendesen kezelni. De amúgy meg én a magam részéről nem akarok többet ezen pörögni, szerencsére van bőven minőségi hely, ahova lehet menni. ;)

passat89 2017.06.06. 16:49:51

Kedves Orsi70!!!!
En vendeglatos felszolgalokent egy helyen mellette meg sajat rendezvenyeket bonyolitok!!! A vendeglatasban nincs olyan hogy rosznap!!! Minden egyes vendeget ha felhuz beszol barmi ugyan ugy kell kiszolgalni ugyan azt az etelt kell produkalni minden nap.ha nem sikerul nem kell aznap dolgozni a tulaj valamint a vendegek karara!!!!

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2017.06.07. 09:55:48

@passat89: Ez így van, köszönöm! A facebookon eléggé elszaporodtak időközben a minősíthetetlen szöveg kíséretében a megosztások, hozzászólások, valaki szerint például én a konkurenciától vagyok és ez egy lejárató cikk, haha, de valaki szerint ez fizetett cikk, hahahahaha. De amin a legjobban elcsodálkoztam, hogy egy (most meg nem nevezendő) étterem tulajdonosa nyilvános fröcsögés, anyázás és veréssel fenyegetés közepette osztotta meg a cikket, hogy ha az ő étterméről írnám ezt, akkor eltörné az "ujjacskáimat"... Abba kellene mindenkinek belegondolnia a háborgók közül, hogy volt egy pocsék élmény, amit nem tudott helyén kezelni a stáb, és ezért megírtam, fröcsögés, anyázás nélkül az élményeimet korrektül, más étteremnek meg nem kell félnie attól, hogy kap egy ilyen cikket, ha odafigyel az ételek minőségére és az alkalmazottak viselkedésére. Ennyi.
süti beállítások módosítása