Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Újbudai egységgel bővült a PeP Burger!

Ezzel együtt van szerencsém bemutatni a környék legjobb burgerezőjét.

2017. augusztus 05. - Csabi Konyhája

A PeP Burger Arany János utcai metró megállónál található kicsiny kis egysége mindössze alig több, mint egy éves múltra tekint vissza, viszont a kis helyen nagyon nagy varázslás történik már kezdettől fogva, erről én magam is többször megbizonyosodtam már és nem véletlenül került a Top15 listám előkelő helyére is a PeP. Görbe Norbert séf maximalizmusa, lelkesedése és szaktudása hatalmas húzóerő és abszolút dicséretes példa a mai mezőnyben. Kissé meglepett, illetve némi kétellyel fogadtam a hírt, miszerint nyílik majd az új hely, hiszen manapság terjeszkedés helyett inkább bezárnak a burgerezők, persze tisztelet a kivételnek. Alig két héttel a nyitás után Újbuda felé vettem az irányt és kíváncsi voltam, vajon van-e még új a nap alatt...

dsc03505.JPG

A Budafoki úton található új PeP-et könnyen meg lehet közelíteni gyalogosan a 6-os villamos vonaláról, vagy akár a Szent Gellért tér felől is. A közelben egyébként igazából csak a Bölcső található, amitől én kétszer se voltam elájulva, a Bajor Söröző egyelőre szünetel, illetve átalakul, a W35 meg már jó ideje bezárta kapuit, szóval a lokáció mondhatni egészen kiváló ebből a szempontból, és könnyen hiánypótló tud lenni a PeP a minőségi burgerre éhes emberek körében. Kívülről a már jól ismert design köszönt vissza, belsőtől viszont már a belépést követően leesett az állam. HATALMAS! Rendkívül tetszetős, letisztult a belső kialakítás, a pult mögött mosolygós, kedves kollégák serénykednek, a falon egy egészen elképesztő Budapest panoráma kép, az  étel- és italválaszték pedig szinte már zavarbaejtő. Az előételeken és köreteken kívül a már tucatnál járó PeP burger melett újdonság és havi extra burger is található, ital fronton pedig elég menő kézműves sörválaszték, ciderek, pálinkák és a sörcsapon is többféle serital található. Van vetítésre használható hatalmas falfelület, de egy méretes tv-n is lehet a különböző sporteseményeket nyomon követni. Ha pedig ez még nem lenne elég, van egy brutál hűvös alagsori szint is, rendkívül jópofa designnal a falon és még egy csocsóasztal is helyet kapott lent, de hamarosan lesz tv is. Hát bravó, erre azért nem voltam felkészülve!

A mini burgerek már nem számítanak annyira újdonságnak egy burgerező kínálatában, viszont mivel nehezen tudtam volna csak egy vagy két burgert választani, így én most a mini hármas mellett döntöttem és nevezetesen az új, a havi extra és a már régóta kísértő brutál erős shut up összeállítások mellett döntöttem. Előételnek/köretnek pedig jalapeno popperst kértem, hiszen az egyébként egészen fantasztikus baconös cheddar szószos burgonyát már jól ismertem, most valami újat akartam kipróbálni. Közben Norbival is beszélgettem, így megtudtam, hogy a csípős dolgok például a GaBko Chilitől érkeznek, kivétel a jalapeno, mert az a Danka Chili terméke. A burgerek már első ránézésre is nagyon pofásak és a két hatalmas jalapeno poppers is igen mutatósan nézett ki a kis papírtálkában.

dsc03509.JPG

Elsőként a havi ajánlatot, a Bacon Burgert kóstoltam, ami normál nagyságában 1590 forintba kerül és a következőképpen áll össze: 100% marhahúspogácsa, 8 szelet ropogós bacon, füstölt sajt, sült lilahagyma, friss saláta, kapros majonéz. Ez már így első olvasatra is elég bitang, minden bacon rajongó megtestesült álma. Nehéz meló egyébként ezeket kicsiben is visszaadni, de már itt az elején lelövöm a poént, hogy jelen esetben ez bizony 100% működik. Minden egyes harapás alkalmával újabb és újabb benyomások értek és hát a bacon hadsereg azonnal levett a lábamról, miközben a kapros majonéz óriási pluszt adott az egészhez. Mindhárom burger esetében nagyon jó, puha zsemle adta a keretet, ez esetben pedig talán az atomállat szóval tudnám a legfrappánsabban jellemezni a burgert.

dsc03504.JPG

dsc03511.JPG

A folytatás előtt gondoltam rámegyek a jalapeno poppersre, bár egy picit féltem, hogy az erő nehogy elvigye az ízlésemet idejekorán, haha. Nálam eddig a Revolución jalapeno popperse volt az etalon, most viszont ez odaállt mellé a dobogó legfelső fokára! A bunda egész egyszerűen tökéletes ízű és állagú, viszont amitől a legnagyobb mattot kaptam, az az egészen elképesztően friss, üde, hersegő jalapeno, ami pont a lehető legoptimálisabban csípett, miközben lávaszerűen ömlött ki belőle a cheddar krém. Hát kérem szépen ezt így kell csinálni!

dsc03514.JPG

Másodikként a Pork Burger újdonságot ettem, ami rendes méretben mindössze 1390 forintba kerül és ahogy az már a nevéből egyértelműen kitűnik, itt egy sertés húspogácsa kerül a buciba, mustármártással, párolt lilakáposztával, edami sajttal, baconnel, paradicsommal és metélőhagymával. Tavaly nyáron én is csináltam valami hasonlót a teraszon Piggy Burger néven, szóval nem áll tőlem sem távol a műfaj, de persze én is inkább marha párti vagyok. Nem voltam felkészülve arra a totális katarzisra amit ez a burger már a legelső harapással átéltem, hiszen a húspogácsa, a mustár és a lilakáposzta hármasa egy annyira félelmetesen komoly ízorgiává állt össze, hogy arra már nehezen találni kifejezéseket. Közben pedig azért dolgozott a bacon is és szépen nyúlt a sajt is. Bizony ez a burger is nagyon erősen ajánlott!

dsc03517.JPG

A végére hagytam a Shut Up burgert, ami a jelenlegi kínálat legerősebbike. Korábban már volt szerencsém a death burgerhez, ami még a pont kellemes kategória volt nálam, de erről az újról már olvastam, hallottam dolgokat és eddig nem nagyon éreztem a lelki erőt hozzá, haha. Az első 1-2 harapásnál még az élvezhető és kellemesen mocskos erős jelzők jutottak az eszembe, majd a feléhez érve beindult a patakokban izzadás, könnyezés, csuklás is, de én megállíthatatlanul falatoztam tovább. A leggyönyörűbb az egészben továbbra is az, hogy bár egészen elképesztően erős volt, mégsem nevezném agyatlannak, hiszen az ízek még így is ott voltak végig. Carolina Reaper, Trinidad Scorpion Moruga, Naga Jolokia hármasának köszönhető az erő, de azért van itt még egy kis thai chili lekvár is, biztos ami biztos alapon. Köszönöm az élményt, utána a megmaradt még egy jalapeno poppers komolyan mondom felüdülés volt, haha. A Shut Up normál méretben egyébként 2490 forintba kerül, az általam elfogyasztott trio pakk pedig 2390 forintot kóstál. Tehát továbbra is elmondható, hogy a mai mezőny egyik legpofátlanabbul olcsó ám mégis rendkívül minőségi burgereit kínálja a PeP és ezt a pénztárcabarát megközelítését a dolgoknak az italok áraiban is megtartották.

Mindent egybevetve brutálisan meg lettem lepve, természetesen pozitív értelemben, hiszen az ételek felől egy percig sem volt kétségem, hogy prémium minőség lesz, de a hely maga nagyon hamar a szívembe lopta magát és egészen biztos, hogy többször fogok erre járni, illetve csak ajánlani tudom mindenki másnak is, hogy tegyen egy próbát! Hajrá PeP, csak így tovább!!!

Megjegyzés: Az étterembe nem inkognitóban, hanem meghívásra érkeztem (a vendéglátásért végül nem fizettem), így értelemszerűen a helynek lehetősége nyílt tudása legjavát nyújtani, ami egyébként minden esetben elvárható, és bízom benne, hogy minden betérő vendég ugyanazzal a minőséggel fog találkozni mint én, illetve a cikkben leírtak, ellenkező esetben nyugodtan jelezzétek a problémát akár a helyszínen, akár felém.

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr5812717340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2017.08.05. 21:16:14

Említetted a W35-öt. Ők mindenhol bezártak? A Nagykörúton tavaly zártak be és a Facebookon két hét szünet után múlt héten azt írták, hogy üzlet bérleti joga eladó.
Sajnos most a Revoluciónra se lehet számítani burgerügyben a nyári szünet miatt :(

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2017.08.07. 10:13:07

@Étteremkritikus: W35 már csak az első, Wesselényi utcai egység maradt nyitva. Igen, sajna nincs Revo, de ha minden jól megy, ősszel visszatérnek! ;)

A nép fia 2017.08.07. 19:45:30

@Csabi Konyhája: Lehet tudni a bezárások okát?

opking 2017.08.08. 10:06:46

A Baan's kitchen is bezárt személyzethiány miatt. Nem értem én ezt egyszerűen.

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2017.08.08. 10:35:31

@A nép fia: w35 adott ki anno egy hivatalos közleményt, hogy a sok étterem helyett csak egyre akarnak inkább koncentrálni, ami egyrészt érthető is, de szerintem minden egykori w35 rajongó jól tudja, hogy Balogh Dani távozásával rohamosan zuhanni kezdett a színvonal és ezzel együtt nőtt az elégedetlen vendégek sora is... A Balogh Dani nevével fémjelzett Revo pedig egy új, nagyobb helyen, kibővült profillal fog újranyitni, ennyi kis műhelytitkot talán elárulhatok... :P

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2017.08.08. 10:38:00

@opking: bizony, a mai vendéglátás legnagyobb fájó pontja a minőségi munkaerő hiánya.... sok helyen ez az ételek/kiszolgálás változó minőségében nyilvánul meg, valahol viszont sajnos azzal is jár, hogy nem tudnak például kinyitni.... :(

A nép fia 2017.08.08. 12:59:15

@Csabi Konyhája: Á értem! Köszi a választ!

Jártam az eredeti helyen többször is, de a kiszolgálás csak akkor volt értékelhető, amikor egy talpra esett leány (talán Klaudia, vagy Krisztina... már nem is emlékszem pontosan) csinálta.
A körúti helyen egyszer voltam csupán, de minősíthetetlen volt a kiszolgálás és a kaja sem a legjobb. Ilyen tekintetben nem sajnálom, hogy bezárt.

Mondjuk a második éttermek nem biztos, hogy megőrzik az első színvonalát. Pl. a Black Cab Burger második helye, az Uránia melletti étterem sem hozza a Mester utca szintjét. Nyilván egy jó szakács nem tud két éttermet csinálni. :D

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2017.08.09. 14:46:06

@A nép fia: ezzel nem értek egyet, en siman ettem ugyanolyan jot az Urániásban is

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2017.08.10. 10:27:09

@A nép fia: Nekem nem éppen szívem csücske a Black Cab, de nekem a mester utcai első nagy csalódás után az Uránia kicsit javított az összképen, de legutóbb már ott is brutálisan rossz volt minden....
Viszont hogy lehet több éttermet is ugyanazon a színvonalon működtetni, remek példa a Bamba Marha.

A nép fia 2017.08.10. 11:17:58

@Csabi Konyhája: Abból még egyet sem próbáltam, de lehet, hogy a közelgő szülinapomra meglepem magam.

Kriszitián Balogh 2017.08.12. 23:06:16

Az írás végére megéheztem :) Nagyon jó cikk, én is ettem már náluk, és még nem csalódtam! Viszont szerintem a változatosság gyönyörködtet, és szeretek új helyeket is felfedezni! Nem olyan rég a Stadionok metrómegállóból kijövet fedeztem fel egy új helyet, a Pesti Pipit. Ők street foodban nyomják, de kicsit másként. A kaja gyorsan elkészül ráadásul még finom is és a kiszolgálás is rendben van. Honlapjuk nincs, csak Fb oldalt találtam akit érdekelne! :) www.facebook.com/Pesti-Pipi-181475409000758/?fref=ts

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2017.08.15. 14:54:04

@Kriszitián Balogh: Köszi a pozitív szavakat! :) Igen, én is ilyen vagyok, mindig mindent ki akarok próbálni és igyekszek i smindig újabb és újabb helyeket felfedezni. Az általad említett kajáldát is láttam már de eddig még nem mertem kipróbálni, de most kedvet hoztál hozzá, köszi! ;)

totalnick 2017.08.21. 14:51:14

Egy apró figyelmességet kiemelnék: a SHUT UP előtt aláírattak velem egy papírt. Részeg voltam, de kb olyasminek tűnt, hogy "saját felelősségre".. és a papíron nem sok aláírás volt. Nem véletlenül! Brutálisan erős. A feléig bírtam... aztán sajnos a kukában landolt. Mintha izzó vasat nyalogattam volna. Maradok a Death Burgernél, mert az életem legjobb hambija.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2017.08.30. 15:48:49

@Csabi Konyhája: @Jancsa Jani: Sajnos a Bamba Marha se hozza egyenletesen a színvonalat, az Október 6. utcában legutóbb a vendégtérben két teli szemeteszsák mellett unatkozó személyzet nem igazán vonzotta a vendégeket :(

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2017.08.30. 15:59:18

@Étteremkritikus: mikor történt ez, tudsz dátumot mondani?

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2017.09.03. 15:50:54

@Jancsa Jani: Augusztus 2. hetében történt, hétköznap este 6-7 között.
süti beállítások módosítása