Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Kolbászos-kukoricás rizs

Gyorsan és egyszerűen finomat, tartalmasat!

2017. december 19. - Csabi Konyhája

Az év vége felé járva könnyen az ember fejére tudnak nőni a tennivalók sokasága és sokszor bizony nem nagyon marad idő, kedv órákon át a konyhában ácsorogni. Ilyen időszakot persze bármikor megélhet az ember az év során és ilyen esetekre már elég sok receptet olvashattak a blog rendszeres látogatói, most pedig ismét ebben a kategóriában alkottam egy szerintem félelmetesen finomat durván 40 perc alatt, előkészületekkel együtt!

dsc04295.JPG

A dolog apropóját egy szál hazai, csabai házikolbász adta, amit mindenképp el akartam használni mielőtt hazamegyek az ünnepekre és egy újabb adag ellátmánnyal térek vissza a fővárosba. Rövid gondolkodást követően hamar elhatároztam, hogy egyfajta mindent bele recept lesz ez, amiből mindig valami jó szokott kisülni. Kezdésként felolvasztottam egy evőkanálnyi sült zsírt az edényemben, majd beleborítottam két fej (34dkg) apróra kockázott lilahagymát, amit 1-1tk sóval és durvára őrölt feketeborssal ízesítettem. Közben feltettem a vizet is forralni egy másik edényben, amiben 2 tasak (2x125g) rizst főztem ki az alap készítésével párhuzamosan. Tíz perc elteltével 1tk őrölt édes pirospaprikával is meghintettem a hagymás alapot, az elkeverést követően pedig 1dl vízzel öntöttem fel, majd jöhetett két kisebb kockákra vágott lecsópaprika (32dkg). Két méretesebb gerezd fokhagymát is belereszeltem, végül pedig 1tk őrölt kurkumával is megbolondítottam még az ízvilágot.

dsc04289.JPG

dsc04292.JPG

Közepes hőfokon, mindössze 5 percnyi rotyogtatást követően jöhetett a felkarikázott kolbász is (30dkg), ezzel kapcsolatban az utolsó pillanatban döntöttem úgy, hogy a karikákat még gyorsan félbe vágom. Öt percnyi folyamatos kevergetést követően, miközben szépen elkezdett szivárogni a mennyei kolbászzsír is két konzervnyi kukorica (2x285g) kukorica is a lábasba került. Ekkor egy kicsit sóztam és borsoztam is még, jó alaposan összekevertem az egészet, és 5 perc elteltével utolsó lépésként a rizst is hozzákevertem.

dsc04294.JPG

Elég bizalomgerjesztően nézett ki az egész, az illatokról nem is beszélve, az ízvilág pedig hozta az előzetesen remélt finoman ütős, kellemesen pikáns, izgalmas élményt, amit leginkább a kiváló kolbásznak lehet betudni. Aki ennél is tovább akar menni, némi reszelt sajttal vagy akár némi tejföllel is lehet még tovább erősíteni az élményt. (5 adag)

dsc04299.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr4313511955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása