Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Kakashere pörkölt @ Benevár Étterem, Mátrafüred

Egy minden előzetes várakozást felülmúló élménnyel sikerült gazdagodnom!

2018. június 03. - Csabi Konyhája

Mátrafüred központjában található a Benevár Étterem, ami évtizedek óta rendületlenül tartja magát és a szóbeszéd szerint ez nem is véletlen, nekem pedig nemrégiben egy jó kis túrázást követően sikerült sort keríteni egy szemlére. A nyárias jó időnek köszönhetően a kinti egyébként rendkívül szimpatikus részen foglaltunk helyet kedvesemmel, majd belevetettük magunkat az étlap tanulmányozásába.

dsc05154.JPG

Hamar leszűrtem, hogy igencsak kedvemre való a választék és bár több ínycsiklandozó fogás is rendkívül kecsegtetően hangzott, én már rögtön az elején kiszúrtam a napi ajánlatok közül egyet, amire már nagyon régóta fentem a fogamat. Ez pedig a kakashere pörkölt, amit itt nem kis meglepetésemre juhtúrós sztrapacskával kínáltak. Pár évvel ezelőtt egy olyan ultrabrutális rossz élményben részesültem Budapesten egy augusztus 20-i vásár alkalmával, hogy azt a mai napig felemlegetem néha. Persze tudtam, vagy legalábbis reméltem rögtön, hogy valószínűleg nem az étel sajátossága a borzalom, így aztán észben tartva, nyitott szemmel jártam az országot és vártam az alkalmat, ami nagyon úgy nézett ki, hogy it és most érkezett el.

dsc05158.JPG

dsc05153.JPG

Kellemes környezet és hangulat jellemzi a Benevár Éttermet, klasszikus piros kockás abrosszal és a felszolgáló személyzet is a pozitív élményt erősítette végig ottlétünk alatt. Nem túl meglepő, hogy lényegében tele is volt a hely, gondolom ez mindennaposnak számít itt. Az ételek se nem túl hamar, se nem túl későn érkeztek asztalunkhoz és nagyon jól mutattak. Az első falat után nem csak megnyugodtam, de már rögtön szélsebesen száguldottam is a katarzis felé, hiszen a pörkölt ízre és állagra is csillagos ötösre vizsgázott. Semmiféle bosszantó kellemetlen mellékíz, ellenben kellemes borsosság jellemezte az ízvilágot, ami mellé a juhtúrós sztrapacskánál jobbat kívánni se lehetett volna. Parádés kombó! Örültem, hogy sikerült kimozdulni a főtt krumpli és társai megszokott köret körforgásból, az utolsó falatok elfogyasztását követően pedig egy igencsak erőteljes és kellemes jóllakottság lett úrrá rajtam. Az 1700 forintos ár pedig ezen a szinten teljesen jónak mondható tekintettel a tökéletes ízélményre, és hát az adag is abszolút rendben volt.

dsc05156.JPG

dsc05157.JPG

Összességében tehát nem is lehettem volna ennél elégedettebb, hiszen egy igazán különleges gasztronómiai élménnyel gazdagodtam és a Benevár Étterem képében egy új kedvencet is avattam, ahova egész biztosan vissza fogok még térni a jövőben! Ezek után például igazán kíváncsi lennék egy jó pacalpörköltre és szalontüdőre is...

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr6914017164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása