Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Tejszínes surimi levendulás chili szósszal

Már-már pofátlanul egyszerű elkészíteni ezt a brutálisan finom ételt

2018. július 14. - Csabi Konyhája

Igazság szerint a véletlen szülte ezt a receptet, és amikor először készítettem el, annyira nem voltak nagy elvárásaim előzetesen, hogy nem is gondoltam, cikket szeretnék belőle majd csinálni, így nem is dokumentáltam az eseményeket. Aztán leültem az asztalhoz és nekikezdtem a falatozásnak és még a könnyem is majdnem kicsordult, egyrészt a fantasztikus ízélménytől, másrészt pedig mert a cikk így váratott magára egy keveset...

dsc05374.JPG

Mivel párom gluténérzékeny, így egy nagy zacskó fagyasztott tenger gyümölcseiből kiválogattam a surimi darabkákat, ami 30dkg volt összesen. Rövid gondolkodás után úgy voltam vele, hogy nem akarok én ezzel sokat bajlódni, valami nagyon egyszerűt fogok csinálni belőle, félig-meddig otthon talált dolgokból. Bár nem emlékszem már pontosan, de szerintem az első alkalommal a felhevített olívaolajra először csak a felkarikázott póréhagymát (25dkg) dobtam és puhára pároltam, most viszont hanyagul a felkockázott paradicsommal (28dkg) együtt landolt a lábasban. Az eltérő metódussal kapcsolatban azért vagyok biztos, mert most kissé roppanós maradt még a hagyma, ami engem mondjuk nem zavart, de aki ezt elkerülné, először csak a hagymával dolgozzon. Szóval szokás szerint sóztam és gazdagon borsoztam frissen őrült tarkaborssal a zöldségeket, majd kb. 8 perc aktív kevergetést követően két gerezd duci fokhagymát is reszeltem rá és további 1-2 perc kevergetés után jöhetett a surimi! Kb. 4 perc elteltével felöntöttem egy kis doboz tejszínnel (10%, 200ml), 2 percen keresztül rotyogtattam, újraborsoztam, végezetül pedig elkevertem az időközben kifőzött 15dkg rizzsel is. 

dsc05360.JPG

dsc05361.JPG

dsc05367.JPG

Ennyi az egész! Igen ám, de itt jön a svédcsavar! A Sárréti Chilifarm egyik kiváló termékével a levendulás chili szósszal sokáig nem nagyon tudtam mit kezdeni. Mármint nagyon finom még magában nyalogatva is, haha, de nem igazán jöttem rá, hogy milyen ételhez is passzolna leginkább. Aztán Sass Dani, a szósz kitalálója ajánlotta, hogy halakhoz mindenképp próbáljam ki. Azóta be is vált például rántott halhoz is, de hogy amilyen őrült ízkatarzist ebben a környezetben okozott, na arra egyáltalán nem voltam felkészülve! Ismét egy frenetikus étel született a gyorsan, brutálisan finomat kategóriában. (3 adag)

dsc05365.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1914112473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.07.14. 12:00:58

Mi az a surimi? Én úgy tudom, valami ízetlen, gumiszerű hússal bíró, értéktelen hal, amit aroma hozzáadásával, rákhús hamisításra (imitálásra) használnak.

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2018.07.14. 12:18:39

@Le a spammerekkel: eddig én is kb így vélekedtem, és továbbra sem tartom magam fannak, de ha már benne volt a nem éppen olcsó csomagban, gondoltam kihozom belőle a legtöbbet. sikerült. :) amúgy egy hirtelen google keresés után találtam egy kevésbé ijesztő leírást is, haha: "Remek alapul szolgál szendvicsekhez, hideg és meleg salátákhoz, szószokhoz és sok más jó falathoz. Finomra darált, áttisztított és átszitált halhúsból készült, fehér színű, és gyakorlatilag illat- és ízmentes. A jó minőségű, „nyersen” is fogyasztható surimi 30–50 százalék halat tartalmaz, valamint tojásfehérjét, keményítőt és vizet. Fehér húsú, tengerben élő, tehát nem tenyésztett halakból készül, fehérjetartalma magas, ugyanakkor kalóriatartalma alacsony, talán ezért van az, hogy a vele kapcsolatban elterjedt tévhitek fokozatos elhalványulásával egyre gyakrabban jelenik meg az európai fogyasztók asztalán. "

takacsveca93 2018.07.14. 23:01:52

Jó recept, ahhoz képest, hogy otthon talált dolgokból dobtad össze, elég jó lett. .:)
Am a Lidl-ben sok gluténmentes opció van, www.ujsagomat.hu/lidl/akcios-ujsag-csutortoktol-12-07-2018-5/
süti beállítások módosítása