Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Töltött káposzta füstölt bordaporccal

Egy igazi örök favorit, amit egyszerűen nem lehet megunni

2019. január 02. - Csabi Konyhája

A töltött káposzta megint csak egy olyan étel, amit nem hiszem, hogy bárkinek is be kéne mutatni. Egy igazi örök favorit, amit viszont mindeddig sose mertem elkészíteni. Ez is tipikusan egy olyan fogás, amiről elmondható, hogy ahány ház, annyi szokás, ezt támasztja alá a végtelenhez közelítő receptek sora, ami a neten fellelhető. Igazából én előzetesen nagyjából tudtam, hogy milyet szeretnék, na még szép, hogy valami olyasmit, amin én magam is felnőttem odahaza.

dsc06229.JPG

Első lépésként kb. 0.5kg füstölt bordaporcot feltettem főni annyi vízben, hogy ellepje, az egy órás művelet alatt pedig szépen előkészítettem minden mást. Egy fej egészen apróra kockázott vöröshagymát megdinszteltem egy kanálnyi felolvasztott sült zsíron, majd valahol féltávon még 3 apróra vágott fokhagymát is utána küldtem. Eközben, vagy ez után el lehet kezdeni a rizs főzését is, jelen esetben egy két decis pohárnyi lett használva. A hagymás alapot és a rizst elkeverjük 1kg darált sertés lapockával majd 3tk őrölt édes pirospaprikával, 1tk őrölt köménnyel, sóval és borssal fűszereztem valamint még 2 tojást is ütöttem hozzá, végül jó alaposan átgyúrtam kézzel az egészet.

Érdemes minél nagyobb lábast használni, aminek az aljára ágyazzunk meg némi savanyú káposztával, aminek a levét szűrjük le előzetesen. Valaki át szokta mosni, én például soha, de persze ez nyilván függ a káposztától is. Szóval erre a káposzta ágyra 5 babérlevelet, 5 karika kolbászt és a füstölt bordaporc felét tettem, majd megint jött egy kis kápiréteg, és jöhetett egy sornyi káposztalevélbe csomagolt husi. Ezután megint káposzta, babérlevelek, kolbászkarikák, bordaporc és megint a maradék leveles husi, majd a megmaradt húsból gombócok, amit kicsit be lehet csomagolni a még megmaradt káposztával. Felöntöttem a bordaporc levével és még annyi vízzel, hogy teljesen ellepje a gombócokat. Fedő alatt, minimum hőfokon két órán át főttek a gombócok, ekkor került hozzá 1ek lisztből és 1tk pirospaprikából a rántás, amihez egy nagy teáskanálnyi zsírt használtam még, a végén pedig 2dl vízzel lett simára keverve. A hozzáadást követően még negyed órán keresztül főtt a nagy mű, ami ez idő alatt szépen el is készült. Mivel én időközben kicsit megijedtem, hogy nagyon elfőtt a leve, öntöttem még hozzá és így kissé talán híg lett, de első próbálkozáshoz képest azért határozottan jónak lehetett mondani a végeredményt, ami bizony napról napra egyre jobban összeért és egyre finomabb lett.

dsc06224.JPG

dsc06230.JPG

Valamivel több, mint 1kg savanyúkáposzta került egyébként összesen felhasználásra és a 10 leveles gombócon kívül 7 sima is készült, bár lehetett volna több is mert kicsit túlságosan nagyokra sikerült megformázni, haha. (kb. 6 adag)

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3214521616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2019.01.06. 16:30:35

Szép, tisztességesen elkészített káposzta. Az extra lé miatt ne aggódj, az is elfogy hamar a szálas káposztával.
Nekem csak egy gondom van: minek csomagoltad káposztalevélbe a barátnődet? Vagy csak pázacica vagy, aki a hús szót már el is felejtette? Ez nem valószínű, hisz használtad a cikkben rendesen is :).

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2019.01.08. 14:30:04

@Andrass9: köszi a kommentet, végülis nem volt gond az extra lével, csak nem volt tudatos a dolog, de persze szépen elfogyott.
hahaha, nem gondoltam, hogy ez bárkinek szemet fog szúrni, illetve próbálom kerülni az alapanyagok ilyen jellegű becézéseket a cikkekben, de néha-néha azért be-becsúszik... bocsi ;)

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2019.01.09. 10:09:45

@Csabi Konyhája: Sok éve írom a blogomat, és erre mindig odafigyeltem (igaz, én normál társalgásban sem használom).
Tegnap elkészült az én káposztám is, 15 literes lábas teli, 60 gombócos. Nem volt hely az extra lének :) Majd lesz belőle poszt.

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2019.01.09. 20:23:55

@Andrass9: az igazat megvallva én se szoktam, de amúgy rám alapból jellemző, hogy néha olyan szavakat használok, amit nem csak én, de nagy átlagban más se szokott használni.... :)
na, az komoly adag lett akkor, haha!
süti beállítások módosítása