Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Ebből a brutális tojástekercsből egy szelet is főétkezéssel ér fel

A legdurvább farkaséhséget is garantáltan messzire űzi

2019. október 08. - Csabi Konyhája

A legutóbbi brutális tojásközpontú receptem sikerén felbuzdulva gondoltam, hogy még van hova tovább fokozni az őrületet, amiben nagy segítségemre volt egyik kedvenc Instagram csatornám (Tasty), ahol még régebben láttam ezt a receptet és gondoltam itt az ideje, hogy elkészítsem a saját kis verziómat.

dsc07533_1.JPG

Első lépésként 20db "L" méretű tojást felvertem, miközben sóztam, borsoztam és 1.2dl tejet is öntöttem hozzá. Egy zsírral kikent tepsibe öntöttem és max hőfokon, előmelegített sütőbe toltam. Eredetileg csak 20 percig kellett volna sütni, csak közben nekikezdtem két csomag (40dkg) szeletelt bacon sütögetésének is, így aztán picit megfeledkeztem a tojásról, így azt 5 perccel később vettem ki csupán. Eddigre nagyon durván felfúvodott az egész és barnára sült majdnem az egész. Nem lett túl esztétikus az eredmény, de úgy voltam vele, hogy nem adom fel, ebből kell kihoznom most már a legtöbbet! (Itt meg is jegyezném gyorsan, hogy mivel nem túl nagy tepsit - 27x37cm - használtam, kevesebb alapanyaggal vagy nagyobb tepsivel célszerűbb dolgozni...)

Első körben egyenletesen eloszlattam 1 csokor (20g) apróra vágott koriandert, ezt követte 22dkg reszelt trappista sajt, majd jöhettek a bacon szeletek, a rétegzést pedig 20dkg sonkával zártam. Nem mondom, hogy könnyű feladat volt, de nagy nehezen feltekertem ezt az igencsak brutális szörnyeteget, majd sütőpapírba tekertem és ugyanúgy max hőfokon még 15 percig sütöttem a sütőben. 

dsc07531.JPG

Elég brutális volt a látvány, szó se róla, durván két ujjnyi szeleteket vágva pedig még komolyabb látvány fogadott. Első körben egy jó kis hambizsemlébe tettem, meglocsoltam egy kis chili szósszal és majonézzel, majd ezt az igen komoly szendvicset elfogyasztva elég nagyokat szuszogtam még percekkel később is. Az igazat megvallva, később, illetve másnap is jobban ízlett, valahogy jobban összeálltak az ízek. Frissen túlzottan erőteljes volt az egész, főleg a koriander lett egy kicsit túltolva, abból talán fél csokor is elég lett volna. Összességében elmondható, hogy egy borzasztó ütős, rendkívül laktató őrület ez, amivel egyébként egy nagyobb társaságot eléggé el lehet bővülni reggelire. (8 adag)

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr7315208026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kocsmagomba 2019.10.09. 13:45:08

Érdemes egy kicsit vékonyabb tojáslapot sütni. Akkor feltekerheted akár piskóta tekercs kinézetűre is. Én csak sonkát sajtot és petrezselyem levelet teszek bele. Kifejezetten Húsvétkor (sonka tojás miatt) mutatta nekem is egy ismerősöm. Feltekeréshez erősebb alufólia javasolt. Úgy hagyni kihűlni.

élhetetlen 2019.10.09. 21:42:56

Jó. a koriander nem fér bele az étrendembe. Úgyhogy csak a göngyölésről. A rántott borjúláb készítésének egyik fázisa. Egyszer nem sikerült elég szorosra göngyölni, szeletelésnél, panírozás előtt szétesett. Úgy döntöttem, szeretem én szögletesen is. Azóta tepsi, elterítem ujjjnyi vastagon az árut, fólia és egy kisebb tepsit rá, és egy kiló só, vagy cukrot, úgy zacskóstól, hogy nyomja, és másnap panírozható, bár nem kerek. Ilyen tekercset, igaz, csak két tojásból, évekig vittem olyan munkahelyre, ahol nem volt étkezde. Ahogy öregszem, úgy egyszerűsítek. Ezt a monstrumot csak félbe hajtottam volna, és szeletelem. Rétes. Nem szeretem ezt a középen a töltelék, körülötte a papír változatot, tehát laponként megkenem, rá a töltelék, másik lap, ugyanez, és jobban hasonlít a régi, falusi nyújtott réteshez. Már az utolsó két alkalommal rétest (réteslapból) is furcsán sütöttem. A fene saccolja, hogy mindkét tekercsbe ugyanannyi anyag jusson, tehát laposan, egy lap, megken, töltelék, másik lap, stb., és van egy lapos rétesem, felkockázva, az íze, állaga meg ugyanolyan, mint a felgöngyölté.

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2019.10.10. 09:34:02

@kocsmagomba: teljesen igazad volt, bele is akartam írni a cikkbe, hiszen már a műveletek közben rájöttem, hogy vagy felezni kellett volna az alapanyagokat, vagy nagyobb tepsit használni... KÖSZI!

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2019.10.10. 09:35:35

@élhetetlen: hahaha, köszi köszi az észrevételt, saját élmények megosztását! ;)

kocsmagomba 2019.10.10. 19:22:35

@élhetetlen: a 80-as években körösztanyám sütötte így a töltött dagadót. Nem problémázott a hús felszúrásával, hogy aztán sütéskor kireped, kifolyik a töltelék, odaég vagy sem. Hanem lerakott egy réteg húst, tepsi formában, rásimította a tölteléket, azután befedte hússal. Végén kockára vágva tálalta a töltött húst, mint az almás pitét. :)

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2019.10.12. 18:08:13

Üdv ! Ezt én is megcsináltam nagyrészt a leírtak szerint, reszelt sajt helyett sajtlapokkal és rövidebb sütési időkkel.. Legközelebb több sajtot és fűszert rakok bele, mert azok kevésnek bizonyultak, de így is nagyon jó lett. Könnyen elkészíthető (legalábbis szerintem, nekem) Most fejeztem be, nyami.....

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2019.10.14. 11:11:40

@Sigismundus: köszi a beszámolót, örülök, hogy jól sikerült! ;)
süti beállítások módosítása