Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Egy falat Olaszország a Viharsarokban!

Egyedi pizza, piadina és panuozzo összeállítások az étlapon

2020. augusztus 24. - Csabi Konyhája

Az év elején nyitotta meg kapuit a békéscsabai STOP Pizza, ami a már nagy sikerrel futó STOP Burger oldalhajtásaként indult hódító útjára először csak kiszállítós műfajban, ami tekintettel a vírushelyzetre, egy igencsak jó döntésnek bizonyult. Aztán a helyzet csillapodásával láttam, hogy már beülőssé bővült az egység, illetve egy jópofa kis terasszal is büszkélkedik a hely. Időközben az étlapon megjelent a piadina is, de én már a legutóbbi tesztelésem alkalmával is szemet vetettem a panuozzo névre hallgató ételcsoportra, így aztán értelemszerűen elég konkrét elképzelésekkel érkeztem a helyszínre, ami egyébként az igen forgalmas Kolozsvári utcából nyíló csendes, nyugis kis utcácskában található. A kiváló időre való tekintettel pedig nem is lehetett kérdés, hogy a kinti hangulatos kis teraszon foglaljak helyet.

dsc09021.JPG

A személyzet az első pillanattól kezdve végig nagyon segítőkész és kedves volt, a várakozási időt pedig egy jófajta Csíki málnás vitaminsörrel ütöttem el, ami igencsak jó választásnak bizonyult. Alacsony alkoholtartalmának köszönhetően lényegében egy üdítő volt ez, korábban még nem kóstoltam, de nekem nagyon bejött. Na de nézzük, hogy mi is ez a panuozzo! Legegyszerűbben pizzaszendvicsként lehetne talán definiálni, ami végülis egy pizzatésztából készült lepényke megtöltve minden jóval. Négy összeállítás képviselteti magát az étlapon, én pedig az erdei mellett tettem le a voksom. A választható szószok közül pedig a magyaros lett a befutó.

dsc09027.JPG

dsc09017.JPG

Az asztalomhoz érkező kész mű igencsak jól mutatott, és tényleg egyfajta pizzaszendvicshez lehetne a legjobban hasonlítani. A tészta már ránézésre is nagyon menő volt, ami a lehető legtökéletesebb mértékben lett megsütve, aminek köszönhetően álomszerűen ropogott, de belül mégis puha, omlós volt. A feltétezés pedig maga volt a valóra vált álom. A feketeerdő sonka egy végig jelen levő kellemes füstösséget adott az ízvilághoz, amihez nagyon jól passzolt a salátamix (rukkola, madársaláta, bébispenót) és a fel-felbukkanó aszalt paradicsomért is jár egy hatalmas pacsi mindenképp. De az összeállítás egyik nagyon nagy erőssége egyértelműen a bőkezűen adagolt és álomszerűen olvadozó parmezán/mozzarella sajt kombó volt és a választott szósz is kiválóan muzsikált. Érdekes, hogy én amúgy egy kicsit karakteresebb, erőteljesebb ízvilágú szószra számítottam magyaros név alatt, de ez inkább egy picit visszafogottabb ügy volt, ami talán tőlem pont furcsán hangozhat, de ezúttal abszolút előnyére vált az összeállításnak. Itt tényleg minden összetevő a maximálisan összedolgozik egymással, és egy kilengésektől mentes, tökéletes egységet, harmóniát alkotva. 

Először nem tudtam, hogy hogyan is fogjak hozzá a falatozáshoz, de a félbevágást követően mint egy szendvicset, a kezembe fogva harapdáltam ezt a túlzás nélküli mesterművet. Az 1190 forintos ár pedig több, mint korrekt ezért a remekműért. A pizza után ismét el lettem varázsolva, és hát nem is lehet kétséges, hogy ezek után a piadinát is ki kell próbálnom, amivel kapcsolatban eddig inkább gyengécske élményeim voltak máshol próbálkozva, itt viszont előre borítékolom a katarzist. Mindent összevetve tehát én csak ajánlani tudom mindenkinek a STOP PIZZA ínycsiklandozó kínálatát, a csalódás lényegében kizárt! 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr8116166686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása