Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Sütőtökös lapcsánka

Egy újabb verziója ennek a megunhatatlan finomságnak

2021. január 28. - Csabi Konyhája

Nagy lapcsánka/tócsni rajongó vagyok, legutóbb tavaly nyáron csináltam egy elég menő tökös verziót, ami után itt volt az ideje, hogy a nagy kedvencemet, a sütőtököt is csatasorba állítsam. Ezúttal az ízesítés terén egy kicsit merészebb voltam és igyekeztem az egyik nagy specialitásomnak és örök kedvencemnek számító sütőtökkrémlevesnél használt fűszerekből minél többet felhasználni itt is.

dsc02895_1.JPG

Igazából ez egy keverék lapcsánka lett, mivel a 30dkg sütőtök mellett ugyanennyi burgonya is csatlakozott az alaphoz. Ezt a fele-fele arányt egy netes receptben láttam és valahogy megragadt bennem, de amúgy lehet felesleges volt, majd legközelebb kipróbálom inkább csak sütőtökkel. Na, de a lényeg, hogy mindkettőt nagylyukú reszelőn lereszeltem, két tojást adtam hozzá és 1-1 csipet són és fekete borson kívül még 1-1 csapott teáskanálnyi őrölt római köménnyel, őrölt korianderrel és őrölt szerecsendióval is fűszereztem és 10dkg liszttel jó alaposan összedolgoztam. 

dsc02886.JPG

Egy serpenyőben egy teáskanálnyi napraforgóolajat hevítettem majd kettesével kezdtem el sütni a lapcsánkákat közepes hőfokon, oldalanként 4.5-5 percig, ami idő alatt szép aranybarnára is sültek. Tálalásnál még egy nagyon menő fokhagymás kakukkfüves tejföllel is megkínáltam még, teljessé téve ezt az igencsak gazdag ízélményt! Nyilván frissen, melegen az igazi, de nekem később, hidegen is nagyon bejött ez a brutál finom, egyszerű kis finomság. (2 adag)

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1016407048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása