Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Sütőben sült tejszínes-sajtos gnocchi

Egy szuper köret, ami egytálételként is megállja a helyét

2021. február 24. - Csabi Konyhája

A gnocchi készítése alapvetően nem túl bonyolult, persze némi rutin nem árt hozzá. Kőbe vésett pontos arányok nincsenek, hiszen nagyban függ a krumplitól, hogy mennyi lisztet vesz fel, de azért abból ki lehet indulni, hogy 0.5kg krumplihoz nagyjából 10dkg liszt és egy tojás dukál. Persze ha szétnézünk a neten, elég eltérő arányokba is bele lehet futni, szóval én ezzel kapcsolatban is azt mondom, mindenkinek ki kell tapasztalnia a neki leginkább működő anyaghányadot. 

dsc03038_1.JPG

Bár az is az igazsághoz tartozik, hogy első lépésként héjában szokás megfőzni a krumplit, nálam nagyobb szaktudással rendelkező emberkétől tanultam, hogy nyugodtan fel lehet gyorsítani a folyamatot hámozott és apróra kockázott krumplival. Ha már jó puhára főtt a sós vízben, akkor szűrjük le és egy nagyobb tálba tegyük félre hűlni kicsit. Ilyenkor krumplinyomóval szokás összetörni, de akár kézzel is át lehet dolgozni, illetve én most villával törtem össze, ügyelve arra, hogy ne dolgozzam túl. Két szem krumplival dolgoztam (43dkg), ehhez én egy tojást és 5dkg lisztet adtam csak első körben. Sóztam, borsoztam, némi szerecsendiót is reszeltem még hozzá és egy csokor (10g) apróra vágott friss petrezselyemmel is gazdagítottam az alapreceptet. Gyors mozdulatokkal, kézzel összedolgoztam és egy labdát formáztam belőle. Lehet, hogy egy pici lisztet még elbírt volna, de én elégedett voltam így is az állaggal. Vigyázni kell, mert lényegében bármennyi lisztet képes felvenni ez a fenevad és én úgy voltam vele, hogy a további lépések folyamán úgyis folyamatosan lisztezni fogom még.

A tésztalabdát négy egyenlő részre vágtam és igyekeztem 4 egyforma kígyót sodorni belőle puszta kézzel, alaposan belisztezett felületen. Ezután egyforma kis párnácskákat vágtam le, majd mindegyikből előbb egy kis labdát formáztam a két tenyerem között majd egy kis mintát nyomtam rá villával. Rá is nyomhatjuk a villát a kis labdára, vagy két ujjal megfogva egy villa hátulján legörgetve is elérhetjük nagyjából ugyanazt az eredményt. Ennek nem csak esztétikai szerepe van, hanem a mártásunk, szószunk is jobban célba ér ennek köszönhetően. Forrásban lévő sós vízbe dobáltam a kis párnácskákat, amik akkor készülnek el, ha feljönnek a víz felszínére. Ekkor egy serpenyőben felolvasztottam 30g vajat, dobtam még hozzá 6 friss bazsalikom levelet és végül a gnocchi is bele került, a serpenyőt időnként megmozgatva forgattam a gnocchikat, amíg egy kicsit lepirultak. (kb. 2-3 perc) Ekkor egy hőálló tálba kerültek át, előbb 3ek tejszínnel (20%) majd 50g Grana Padano reszelt sajttal is átforgattam, végül a tetejére is szórtam még 50g reszelt sajtot. 230 fokra előmelegített sütőbe toltam és 15 perc alatt készre sütöttem.

A teteje egy kicsit szépen megpirult, a gnocchik külseje mesésen ropogós, a belsejük pedig jó puha maradt miközben a tejszínnek és a sajtnak köszönhetően jó szaftos lett az egész. Elsőrangú köretként is funkcionálhat, de akár egytálételként is derekasan megállja a helyét!

dsc03037_1.JPG

dsc03039.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr5816438184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása