Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Sütőtökös-mazsolás muffin

Ellenállhatatlanul finom és nagyon egyszerűen elkészíthető

2021. október 22. - Csabi Konyhája

Ha október, akkor egyértelműen előtérbe kerül a sütőtök, egyik nagy kedvencem, amit bármikor és bármilyen formában imádok elkészíteni, illetve fogyasztani. Nem kellett sokat gondolkodnom, hogy milyen újdonságot is készítsek most belőle, hamar elhatároztam, hogy muffin fog készülni és több elkészítési módot is átnyálazva, végül egy NoSalty receptet szem előtt tartva született meg a saját verzióm.

dsc04226.JPG

Első lépésként kisebb darabokra vágtam egy sütőtököt, majd 200 fokra előmelegített sütőben (alsó-felső mód) egy óra alatt készre sütöttem. Én egy 1.3kg sütőtökkel dolgoztam, amiből végül csak 250g-ot használtam fel, a többit elcsemegéztem később, na meg persze azért megkóstoltam még frissen is és hát elégedetten konstatáltam, hogy egy nagyon finom, kellemesen édeskés ízvilágú sütőtök ez, ami egy nagyon fontos kiindulási pont. Míg sült a tök, egy nagyobb tálban alaposan összekevertem 150g lisztet, 150g nádcukrot, 1 csomag (12g) sütőport, 1tk őrölt fahéjjal és egy csipet sóval. Egy másik tálba öntöttem 85g szőlőmagolajat és 2 tojást, majd a kihűlt és villával áttört tökkel alaposan elkevertem. Végül az olajos-tökös pépet addig kevertem a lisztes keverékkel, amíg teljesen egynemű nem lett. A végén még 50g mazsolát is dobtam hozzá és újra átkevertem még egyszer. Ezután egy papírkosárkákkal kibélelt 12 darabos muffinsütő formába kanalaztam az alapot és 190 fokos sütőben (légkeveréses funkcióval) 20 perc alatt készre sütöttem.

Valami egészen elképesztően jól nézett ki a végeredmény, gyönyörűen megemelkedtek a muffinok és tényleg alig vártam, hogy beleharaphassak. Miután lefejtettem a papírkosárkákat, jöhetett még egy kis porcukros szórás mielőtt megkóstoltam volna ezeket a mesés muffinokat. Bíztam benne, hogy jól fog sikerülni, de ennyire mesés végeredményre azért nem számítottam. A tészta állaga álomszerűen pihe-puha, légiesen könnyed, miközben az ízvilág is a lehető legtökéletesebb lett. Kellemesen kiérződött a fahéj és az édességet is sikerült pont jól beállítani. Szerintem a mazsola is tök jól passzol ehhez az ízvilághoz, és igazából az egyetlen gond ezzel a muffinnal, hogy konkrétan lehetetlenség abbahagyni! Egy pofonegyszerűen elkészíthető finomság ez, ami még a sütőtököt egyébként nem kedvelő embereknek is garantáltan ízleni fog.

dsc04220.JPG

dsc04224.JPG

dsc04227.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr10016729854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása